pociąg o najmniejszej prędkości

Cytat:Proponuje poszukiwania najwolniejszego pociągu w nowym SRJP. Osobiście
obstawiam tab. 132 poc. nr R-7921(920) Sanok - Krościenko - Hirov.
Sanok - Krościenko 50 km czas jazdy 138 min ok. 22km/h, przy czym odcinek
Uherce Tunel - Krościenko 30 km  pokonuje w czasie 96 min, 18,75 km/h
(predkości handlowe)
Kto da mniej?
loco



Najgorsząprędkość to mają poc. nr 2241, 16221, 2245, na odcinku Szklarska Poręba
Dolna-Szklarska Poręba Górna.

5 km, pociąg pokonuje w 17 minut.
Daje to średniąprędkość 18,75 km/h!!!

No to DZPR pokazał kto jest najlepszy!!!

 

Śnieżka i Dolny Śląsk

Wrzuciłem na stronę zdjęcia z czterodniowej wyprawy na Dolny Śląsk. Z
Tomkiem Andrzejewskim zwiedziliśmy prawie wszystko co się dało.
- przejazd "Śnieżką"
- Kłodzko-Wałbrzych
- szopa w Wałku między innymi z EM10
- Wałbrzych - Jelenia Góra
- Jelenia Góra - Szklarska Poręba
- Jelenia Góra - Węgliniec
- Kłodzko - Kudowa Zdrój

http://www.kolej.eu.org/200408

Jak zwykle uprzedzam o tym, że fotki mają charakter dokumentalny a nie
artystyczny - proszę to brać pod uwagę przy ewentualnych komentarzach.

Pozdrawiam

Śnieżka i Dolny Śląsk


Cytat:Wrzuciłem na stronę zdjęcia z czterodniowej wyprawy na Dolny Śląsk. Z
Tomkiem Andrzejewskim zwiedziliśmy prawie wszystko co się dało.
- przejazd "Śnieżką"
- Kłodzko-Wałbrzych
- szopa w Wałku między innymi z EM10
- Wałbrzych - Jelenia Góra
- Jelenia Góra - Szklarska Poręba
- Jelenia Góra - Węgliniec
- Kłodzko - Kudowa Zdrój

http://www.kolej.eu.org/200408

Jak zwykle uprzedzam o tym, że fotki mają charakter dokumentalny a nie
artystyczny - proszę to brać pod uwagę przy ewentualnych komentarzach.



Wiem, że wyjdzie na to że znowu się czepiam, ale od kiedy Żyiec leży na
Dolnym Śląsku?
I drugie: Brakuje numerów pociągów i dat...ale drobiażdżek

Pozdrawiam, GM

PS Ale zdjęcia super, zwłaszcza,że z moich stron...

Kilka pytań od Dolny Śląsk i Sudety...

Witajcie.
Mam do Was kilka pytań w związku z wakacyjnymi wyjazdami...

1. Jaki skład ma poc. osobowy 4035 z Torunia do Bydgoszczy (odj. 22:28)?
Czy jest to w miarę bezpieczny pociąg?
2. Jaki skład ma pospieszny z Gdyni do Szklarskiej Poręby? Które wagony są
odłączane w Jeleniej Górze?
3. Czy na linii Jelenia Góra-Szklarska Poręba kursują jeszcze EM10?
4. Czy wszystkie składy do Lwówka Śląskiego są obsługiwane przez autobus
szynowy czy ten po 15 z Jeleniej Góry rzeczywiście jest normalnym,
wagonowym składem?
5. Czy linia Jelenia Góra-Lwówek Śląski jest atrakcyjna widokowo? Tak się
domyślam, ale może się mylę...
6. Jaki skład ma pociąg SZKLARKA do i z Poznania?

Narazie to wszystko...

 

Plany ponownego uruchomienia linii Wrocław-Trzebnica


Cytat:Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, 8 czerwca 2004 r.

By jednak te plany mogły się ziścić, musi zostać dokończona procedura

Kolej odda tory

Na Dolnym Śląsku są też inne nieczynne linie kolejowe, które PKP mogą
nieodpłatnie przekazać samorządom. To połączenia: Świdnica - Jedlina
Zdrój, Ławszowa - Żagań, Jawor - Roztoka, Chocianów - Przemków, Głogów -
Góra Śląska, Malczyce - Jawor, Gryfów Śląski - Mirsk.



Hmm troche mnie martwi to iż w tym wyliczeniu nie ma lini Szklarska
Poręba G - Jakuszyce - granica państwa

Plany ponownego uruchomienia linii Wrocław-Trzebnica

Cytat:| Kolej odda tory

| Na Dolnym Śląsku są też inne nieczynne linie kolejowe, które PKP mogą
| nieodpłatnie przekazać samorządom. To połączenia: Świdnica - Jedlina
| Zdrój, Ławszowa - Żagań, Jawor - Roztoka, Chocianów - Przemków, Głogów -
| Góra Śląska, Malczyce - Jawor, Gryfów Śląski - Mirsk.
Hmm troche mnie martwi to iż w tym wyliczeniu nie ma lini Szklarska
Poręba G - Jakuszyce - granica państwa



Mnie bardziej dziwi sposób oddawania linii. Z pewnością samorządy pałają
chęcią przejęcia tylko części linii i będą puszczać pociągi z Ławszowej do
Żagania, czy z Głogowa do Góry...

A co do braków to się zgodzę, bo lokalne linie "cipłowodowe", czy
"henrykowskie", już nie wspominając o Kobierzyce -Piława Grn. też jakoś się
tutaj nie pojawiły. Ciekawe czy PLK będzie chciała oddać Stronie Śl...?

Mick M.

Szczytno-Biskupiec

Cytat:| PS2. Linie na Mazurach (istniejace, zamkniete, i tylko do 1945)
| sa poprostu cudowne!

Sa jeszcze takie. Zamkniete w 1945 i nie rozebrane??
Jesli sa to z kad do kad??



Na Mazurach to nie znam, ale na Dolnym Śląsku: Szklarska Poręba Górna -
Jakuszyce - (Czechy).

Szczytno-Biskupiec


Cytat:| PS2. Linie na Mazurach (istniejace, zamkniete, i tylko do 1945)
| sa poprostu cudowne!

| Sa jeszcze takie. Zamkniete w 1945 i nie rozebrane??
| Jesli sa to z kad do kad??

Na Mazurach to nie znam, ale na Dolnym Śląsku: Szklarska Poręba Górna -
Jakuszyce - (Czechy).



Jakim cudem, skoro jeszcze po wojnie jezdzily tamtedy pociagi rel Jel.
Gora - Tkacze (obecnie Harrachov), a przestaly po regulacji granicy w 194x.
Przy zalozeniu, ze x5.

Szczytno-Biskupiec

Cytat:| Sa jeszcze takie. Zamkniete w 1945 i nie rozebrane??
| Jesli sa to z kad do kad??

| Na Mazurach to nie znam, ale na Dolnym Śląsku: Szklarska Poręba
Górna -
| Jakuszyce - (Czechy).

Jakim cudem, skoro jeszcze po wojnie jezdzily tamtedy pociagi rel Jel.
Gora - Tkacze (obecnie Harrachov), a przestaly po regulacji granicy w
194x.
Przy zalozeniu, ze x5.



No, może niedokładnie zamknięte w 1945, ale blisko:

1. W 1945 wstrzymano komunikację przez granicę (ruch zarz po wojnie
przywrócono, ale na bardzo krótki czas)
2. Korekta granicy miała miejsce w 1958 roku, ale do przystanku Tkacze
planowe pociągi pasażerskie jeździły do 1948 roku (np w 1946 r. 2 pary
pociągów dziennie), do Szklarskiej Poręby Huty do 1957 roku.

Wałbrzych - wykolejenie


Cytat:Jechałem w niedzielę 30 - go kwietnia poc 56523 (56502) rel. Gdynia -
Szklarska Poręba. Niestety, do Szklarskiej nie dojechałem. Ok. 4.45
stanęliśmy na Wałbrzych - Szczawienko, gdzie kierpoć dostał jedynie
informację, że w dniu poprzednim wykoleił się wspomniany pociąg rel.
Szklarska Poręba - Lublin. Wykolejenie wyglądało tak, że początkowe i
końcowe wagony kl. 2 pojechały prosto, natomiast środkowy wagon klasy 1
pojechał na bok. Poszedłem do kierownik apo bardziej szczegółowe informacje,
niestety ten ich nie posiadał. Nikt na stacji Wałbrzych - Miasto, gdzie
doszło do wypadku, nie odbierał telefonu. Nie było tez kontaktu z PLK.



Też jechałem tym pociągiem. I byłem zły na kierpocia, że nie potrafi dać
pasażerom konkretnych informacji. Mniejsza jednak o niego - on tylko
sprzątał.
Dlaczego osoba odpowiedzialna za ruch w węźle wałbrzyskim nie potrafiła
na rano podstawić śmierdzącego autobusu, żeby podwieźć pasazerów bliżej
cywilizacji? Musiałem się bujać drogimi dosyć autobusami miejskimi w
Wałbrzychu na własny koszt, a później nawet pojechać ok. 20 km
śmierdzącą marszrutką, żeby ratować plan kółeczka. Nerwy, kłopoty,
koszty - tylko z racji indolencji pekapiarskiej tłuszczy.
A tak przy okazji - stan kolejnictwa na Dolnym Śląsku sprawia, że aż
wstyd mi, że to tereny należące do mojej ojczyzny. A może na Dolnym
Śląsku jest ekspozytura Kałmucji?

Humpty

Nowe autobusy szynowe


Cytat:Za przeproszeniem fanzolisz. Ludzi trzymać przy kolei to można było gdzieś
tak
do 2000-2001, gdy jeszcze a miarę do rzeczy to na Dolnym Śląsku wyglądało.
A
potem zaczął się kataklizm.



Czołem!
Jeszcze jedna uwaga do wypowiedzi kolegi. Miasta sredniej wielkosci na
Dolnym Slasku to jedno, a miasta zyjace z turystyki to drugie. W jaki sposob
Dolny Slask chce czerpac zyski z turystow, skoro po kolei zamyka im
mozliwosc dojazdu do najlepszych polskich osrodkow w gorach: najpierw do
Swieradowa i Karpacza, teraz do Szklarskiej Poreby i Kudowy? We lbie mi sie
to wszystko nie miesci... Zdroofko.

Dawne rozkłady jazdy z Dolnego Śląska poszukiwane (1914-1945)

Witam!

Pilnie poszukuję jakichkolwiek rozkładów jazdy pociągów kolei niemieckich z
okolic Dolnego Śląska z okresu 1914 - 1945.

Szczególnie interesują mnie ciągi:
Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Wrocław - Legnica - Zgorzelec/ - Berlin
Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna/ - Karpacz/ - Kowary - Kanienna Góra
Wałbrzych - Kłodzko

ale inne również mnie interesują.

Jeżeli byłoby to możliwe - najlepsza była by wersja elektroniczna, jendnakże
nie pogardzą również "papierową" ;-)

Zdroofka
Andrzej

Dawne rozkłady jazdy z Dolnego Śląska poszukiwane (1914-1945)


Cytat:

Pilnie poszukuję jakichkolwiek rozkładów jazdy pociągów kolei niemieckich
z
okolic Dolnego Śląska z okresu 1914 - 1945.

Szczególnie interesują mnie ciągi:
Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Wrocław - Legnica - Zgorzelec/ - Berlin
Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna/ - Karpacz/ - Kowary - Kanienna Góra
Wałbrzych - Kłodzko

ale inne również mnie interesują.

Jeżeli byłoby to możliwe - najlepsza była by wersja elektroniczna,
jendnakże
nie pogardzą również "papierową" ;-)



No jakbyś chciał zdobyć oryginalna wersje papierową z tamtych lat to chyba
będzie troche trudno i drogo :-)
W regionalnych muzeach mozna czasem spotkać coś takiego

Powodzenia!

Dawne rozkłady jazdy z Dolnego Śląska poszukiwane (1914-1945)

Cytat:Witam!

Pilnie poszukuję jakichkolwiek rozkładów jazdy pociągów kolei niemieckich z
okolic Dolnego Śląska z okresu 1914 - 1945.

Szczególnie interesują mnie ciągi:
Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Wrocław - Legnica - Zgorzelec/ - Berlin
Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna/ - Karpacz/ - Kowary - Kanienna Góra
Wałbrzych - Kłodzko

ale inne również mnie interesują.



Mogę Tobie służyć rozkładem z 1933 roku i bodaj (teraz nie pamiętam) z 1942.
(kopie/skany oczywiście :-))
Pytania daj na priv.
P.Mierosławski

Dawne rozkłady jazdy z Dolnego Śląska poszukiwane (1914-1945)

Cytat:| Pilnie poszukuję jakichkolwiek rozkładów jazdy pociągów kolei
niemieckich
z
| okolic Dolnego Śląska z okresu 1914 - 1945.

| Szczególnie interesują mnie ciągi:
| Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
| Wrocław - Legnica - Zgorzelec/ - Berlin
| Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna/ - Karpacz/ - Kowary - Kanienna
Góra
| Wałbrzych - Kłodzko

| ale inne również mnie interesują.

| Jeżeli byłoby to możliwe - najlepsza była by wersja elektroniczna,
jendnakże
| nie pogardzą również "papierową" ;-)



Ech, mam reprinty sieciowych rozkladow niemieckich za lata: 1917, 1939, 1941
i 1944/45, ale nie mam czasu ich kserowac i nie mam skanera. Jakby ktos z
Poznaniakow sie zaoferowal, to jest to do zrobienia, a skany wrzucic mozna
na siec. Tylko ja nie mam czasu ...
Zapracowany JG

Szklarska Poręba

Witam

Parę pytanek dot. tejże linii:
1. Czy na Sz. P. Dolnej urzęduje jeszcze dyżurny ruchu?
2. Na jakiej długości linii obowiązuje prędkość 30 km/h?
3. Czy nadal jeżdzą tam EM10, czy ostatnio tylko siódemki i EN71/57?

pozdr
Dawid Krysiński

Koleje Dolnośląskie


Cytat:Mam prośbę : czy komuś znane są książki na temat historii i teraźniejszości
kolei na Dolnym Śląsku, szczególnie linii Wrocław-Jelenia Góra-Szklarska
Poręba. Uprzejmie proszę o podanie autora i tytułu.



W ofercie KSK Wroclaw jest książka 150 Lat Kolei Na Śląsku, jest to  kompedium
wiedzy na temat kolei w naszym regionie, koszt ksiżki ok. 40 zł, ale warto
nabyć, są tam min. kilometrarze i daty otwarcia, modernizacji, likwidacji
wszystkich lini kolejowych na Śląsku. Na temat lini do J.G.-Szlarska też sporo
jest.

W IMIENIU ORGANIZATORÓW ZAPRASZAM NA DWU DNIOWÄ˝ IMPREZĘ NA SIECI KUJAWSKICH KD.
POZDR.
DINO

Koleje Dolnośląskie

Cytat:



Cytat:

| Mam prośbę : czy komuś znane są książki na temat historii i
teraźniejszości
| kolei na Dolnym Śląsku, szczególnie linii Wrocław-Jelenia Góra-Szklarska
| Poręba. Uprzejmie proszę o podanie autora i tytułu.

W ofercie KSK Wroclaw jest książka 150 Lat Kolei Na Śląsku,



A co to jest KSK Wrocław???

 --
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

Strona kolejowa: http://www.semafor.hg.pl
====...zostaną zakupione tramwaje szynowe...<====

Jakuszyce


Cytat:

Zdecydowanie nieelektrycznych. Tam druta od wojny nie ma.



Hje hje - może się zdziwisz, ale drut tam wisiał dość długo po wojnie. Sieć
elektryczną na Dolnym Śląsku ruscy zabrali dość szybko - już 8 lipca 1945r.
podpisano stosowne "porozumienie" między rządem polskim i sowieckim. Odcinek
do zniszczonego mostu na Bonrze za Jelenią Górą w kierunku Szklarskiej
Poręby został nienaruszony po tym pogromie. Jednakże po jakimś czasie
zdemontowano go i wykorzystano do odbudowy sieci w węźle warszawskim. Z tego
co wiem to jeszcze w 1946 roku drut wisiał.

Zdroofka
Andrzej

Najciekawsza linia PKP - wybory

Cytat:
Tak na marginesie - ruszyles temat wiec moze zrobilbys liste wszystkich
tuneli ? Jak Ci sie nie chce to wyrecze.



Z pamieci moge wymiecic niektore sudeckie - dokladne informacje w przyszlym
tygodniu. Mniej wiecej z zachodu na wschod idzie to tak:
- pomiedzy Gorzyncem a Szklarska Poreba Dolna
- bodajze 2 na linii Jelenia Gora - Lwowek Slaski
- pomiedzy Wojanowem a Trzcinskiem
- pod przel. Kowarska
- kolo Unislawia Slaskiego
- kolo Walbrzycha Glownego (na linii do Klodzka)
- Jedlina Zdroj
- Bartnica (albo inna stacja na linii Walbrzych - Klodzko)
- Kulin Klodzki i 2 inne na linii Klodzko - Kudowa Zdroj
- Bardo
- Dlugopole Zdroj
Razem wychodzi 14, czyli chyba cos pokrecilem. A moze 15-ty to ten, ktory
rozebrano (kolo Boguszowa-Gorcow)? Ech, dawno nie jezdzilo sie pociagiem w
gory... Musze zajrzec do notatek.

Marek.

Świeżuteńki EN71-43


Cytat:Cześć,
Własnie tym kibelkiem EN71-43 - rewizja 20.04.2001 - świezuteńki niebieski
kolor jechałem z Głogowa do Lubina w dn. 25.05.2001 o godzinach porannych.
Pieknie się prezentował ten kibelek i aż przyjemnie było nim jechać...



Szrenica. A czy ktos wie czy bedzie jeszcze tu jezdzil w nowym RJP??? Szkoda
by bylo, aby zastapili go kiblem ze skajowymi siedzeniami... On ma lodowke w
przedziale sluzbowym i nakleki WARS (tak bylo przynajmniej przed rewizja),
bo podobno jakis barek onegdaj tam funkcjonowal...
Poza tym ma takie fajne stojaki (choic zdekompletowane) - chyba na narty - w
koncu region LGOM slynie na calym swiecie z wysokich gor, gdzie przez caly
rok lezy snieg ;)) Ale tak poza tym, to jest chyba najfajniejszy kibel, jaki
mamy na Dolnym Slasku. A nie ma gdzies drugiego takiego? Kible zwykle jezdza
po dwa, wiec moze i on kiedys mial swojego "towarzysza" jak jeszcze jezdzil
do Szklarskiej Poreby G.?

Tomasz Korycki

tel. 502346710
ICQ UIN 115678028

Świeżuteńki EN71-43


Cytat:Poza tym ma takie fajne stojaki (choic zdekompletowane) - chyba na narty - w
koncu region LGOM slynie na calym swiecie z wysokich gor, gdzie przez caly
rok lezy snieg ;)) Ale tak poza tym, to jest chyba najfajniejszy kibel, jaki
mamy na Dolnym Slasku. A nie ma gdzies drugiego takiego? Kible zwykle jezdza
po dwa, wiec moze i on kiedys mial swojego "towarzysza" jak jeszcze jezdzil
do Szklarskiej Poreby G.?



Luksusowe EN sie zdarzaja, ale w CM Wroclaw poza Szrenica chyba nie ma
zadnego. EN71-43 jako Szrenica jezdzil samotnie. Pamietaj ze to EN71 a
nie EN57, czyli ma 4 zamiast 3 czlonow.

pzdr
Marek Drewniak      
(0-77) 4421856

EN57 - the best way to travel across Poland

Jeleniogórskie klimaty

Cytat:

Po przejechaniu tego odcinka osiągamy najwyżej położoną stację w Polsce -
Szklarską Porębę Górną.



Chyba Zakopane jest wyzej (ca. 850 m npm). A najwyzej polozona nieczynna
stacja sa Jakuszyce (886 m npm).

Cytat:Muszę przyznać, że odcinek od Piechowic do
Szklarskiej Poręby Górnej mimo braku tuneli i wysokich wiaduktów podobał mi
się bardziej niż Wałbrzych-Kłodzko czy pętla grybowska.



A tunel zaraz przed SP Dolna, to wysadzili? ;)

Pozdr.
Krzysiek

Jelenia Góra - Szklarska Poręba

Cytat:Możesz opisać stan trasy na odc. J. Góra - Sz.P.G. ( prędkości , czy coś
wyremontowano , czy wszystkie stacje otwarte nadal do potrzeb tech.-
ruchowych )



Jeżeli chodzi o prędkośći to dokładnie nie wiem ale z Jeleniej do
Szklarskiej nabrał 10 minut opóźnienia z czego ponad 5 minut stał w lesie za
Górzynicem. Nie wiem czym ten postój był spowodowany. Wcześniej jechał
bardzo wolno a poźniej poprostu stanął. Jeżeli chodzi o stacje to Szklarska
Poręba bez zmian,  Szklarska Poręba Dolna to z 3 torów ( z czego 2
zelektryfikowane ) czynny 1 na pozostałych dwóch  w niektórych miejscach
braki szyn oraz  rozebrane zwrotnice ( widać to na zdjęciach) . Jadąc dalej
w Piechowicach kilka węglarek z których coś rozładowywali oraz widać że
budują nową bocznice do tego nowego zakładu. Jeżeli chodzi o następne stacje
czyli Jelenią Sobieszów, Zachodnią itp. to raczej wszystko po staremu nic
sie nie zmieniło. Przynajmniej ja nic nie zauważyłem.

Podhale: Kolej konkurencją dla "zakopianki"?

Cytat:A co zrobicie, jak się uda (różne rzeczy się zdarzają)?Chciałbym
zobaczyć reakcję wiecznych malkontentów...



1 kwietnia to się uda...
Według mnie ten plan z Zakopanem to zwyczajne obrzydliwe okłamywanie
ludzi, mówienie, że będzie
cudownie jak i tak linia do Zakopanego jest do zamknięcia...
Już nawet PKP przymierzało się do tego kroku.
Zobacz ile linii kolejowych wybudowano w Polsce po 1989 a ile
zamknięto.
Tutaj Dolny Śląsk jest doskonałym chociaż smutnym przykładem.
Kto by pomyślał w latach 1989-1992, że taka linia Wrocław Szklarska
Poręba ma wielkie szanse
zostać zamknięta. Według mnie za jakiś czas na odcinku Wałbrzych -
Jelenia Góra - Szklarska Poręba
pociągi pasażerskie przestaną jeździć. Taka jest rzeczywistość...

pozdrawiam
Tomek.
P.S Co do planów w Małopolsce to już 10 lat słyszałem, że już niedługo
za jakąś chwilę wybudują tunel
i będą ekspresy na super szybkiej trasie Kraków - Nowy Sącz, a jak
starczy pieniędzy to PKP zbuduje połączenie kolejowe Gorlic z
Bardejowem... Jednak fantastyczne opowieści nie skończyły się 10 lat
temu.
Nie wiem czemu mają służyć co jakiś czas doniesienia prasowe w stylu,
że ze
Złotoryi pojadą super szybkie pociągi do Czech i Niemiec, co ktoś
zauważył, że mają pojechać
po rozebranym torowisku...Chyba społeczeństwo nie jest takie głupie,
że wierzy w te brednie...
A na grupie nie są malkontenci ale ludzie trzeźwo patrzący na cały
rozwój sytuacji...

Posukiwane info nt szlaków Dolnego Śląska

Witam!
Poszukuję pewnych informacji na temat wybranych szlaków Dolnego Śląska:
1) Linia Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov - jaki jest tam stan
torów, czy jeżdżą jeszcze jakieś pociągi, a jeżeli tak to do którego
miejsca. Jakie jest tam max. nachylenie toru (słyszałemo 2,5% - ale coś nie
chce mi się w to uwierzyć)
2)Wałbrzych Szczawienko - Szczawno Zdr - Boguszów Gorce Wsch - na jakim
odcinku tej obwodnicy leżą jeszcze tory, a na jakim jest ona jeszcze używana
3) Mysłakowice - Kowary - Kamienna Góra - jak wyżej
4) Czy od Lubawki do granicy jest możliwość przejazdu, jeżeli tak co czy coś
jeżdzi?
5)Lubań - Leśna - czy jest przejezdna i czy coś jeździ, jeżlei tak to dokąd?
6)Mysłakowice Karpacz - czy coś jeździ, jakie jest max. nachylenie toru
(wiem o ok 46 prom.)
To chyba na razie tyle...
Z góry dzięki serdeczne za pomoc

Andrzej Szynkiewicz
Gadu-Gadu: 918909
ICQ: 116642907

Posukiwane info nt szlaków Dolnego Śląska

Cytat:
Witam!
Poszukuję pewnych informacji na temat wybranych szlaków Dolnego Śląska:
1) Linia Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov - jaki jest tam stan
torów, czy jeżdżą jeszcze jakieś pociągi, a jeżeli tak to do którego
miejsca. Jakie jest tam max. nachylenie toru (słyszałemo 2,5% - ale coś nie
chce mi się w to uwierzyć)
2)Wałbrzych Szczawienko - Szczawno Zdr - Boguszów Gorce Wsch - na jakim
odcinku tej obwodnicy leżą jeszcze tory, a na jakim jest ona jeszcze używana



No tutaj tory sie koncza zaraz za mostem nad ulica Wieniawskiego... w razie
czego sluze zdjeciami... dalej zostaje waska sciezka. Uzywana jest tylko
kolo dworca Szczawienko.

Wznowienie połączenia kolejowego Kluczbork - Opole

Cytat:

| Mój komentarz : Jupiiii :D
| Po raz pierwszy jestem na prawdę zadowolony ze swojego Burmistrza :)
| Że nie wspomnę o wszystkich osobach zaangażowanych w to przedsięwzięcie.

| Jak na razie to Opolszczyzna przoduje pod względem wznowionych przewozów :)

Zgadza sie i daje dobry przyklad dla innych. Ja mam nadzieję, że takie
prokolejowe nastawienie władz Opolszczyzny bedzie dzialało mobilizująco
na sąsiedni Dolny Slask.



Dolny Śląsk?? W ostatnich czasach zawiesili przewozy na trasach:
Rudna-Lubin-Legnica
Wałbrzych-Mieroszów-Mezimesti
Sędzisław-Lubawka
Oleśnica-Krotoszyn
Natomiast na tych liniach kursuje żenująco niska liczba pociągów regionalnych:
Ostrów-Oleśnica
Węgliniec-Lubań-Jelenia Góra
Jelcz Laskowice-Opole Gł.
Jelenia Góra-Szklarska Poręba
A np na lini Jaworzyna Sl. - Kamieniec Z. - Nysa rozkład jest poprostu do bani.
Co jak co, ale Wrocław robi się powoli "wyspą". Nawet nikt nie wspomina o
przywracaniu jakiś połączeń. I jakoś nikt o nie specjalnie głośno nie walczy:/
Pozdrawiam!

Kóleczko 25/26-29 maja 2005

Cytat:Ja tez w 1 klasie (rozkladane fotele:)), ale planu jeszcze nie mam - w
kazdym razie chcialbym zaliczyc max. liczbe linii niezelektryfikowanych.



Widze, że mamy podobne gusta :)
Pewnie w drugi długi weekend wybiorę się na Dolny Śląsk, bo mi się teraz nie
udało Szklarskiej Poręby wkomponowac w plan.

Kóleczko 25/26-29 maja 2005

Cytat:Widze, że mamy podobne gusta :)
Pewnie w drugi długi weekend wybiorę się na Dolny Śląsk, bo mi się teraz
nie udało Szklarskiej Poręby wkomponowac w plan.



Ja rozwazam Kedzierzyn - Kamieniec Zabkowicki - Jaworzyna - Legnica,
Glogów-Wschowa-Leszno, do tego jeszcze trasy w okol. Chojnic i Koscierzyny
(np. Tczew-Chojnice-Pila), no i Wolsztyn:). Malo tych ciekawych tras
jest....

Jelenia G. -Pisarzewiec - Tkacze

Cytat:
Na mojej stronie (adres nizej) chce podac przykladowe czasy jazdy
pociagow na wszystkich liniach Dolnego Slaska. Niestety niektore z nich juz
bardzo dawno sa nieczynne. Przede wszystkim potrzebuje inforamcje na temat
linii do Jakuszyc, Okrzeszyna, Walimia (razem z dawnymi numerami rozkladow jazdy).



Wszystko bardzo pieknie - ale obecnie ta twoja strona to bialy ekran ...
(bynajmniej u mnie).
Ale jezeli jestes zainteresowany, jak kiedys funkcjonowala kolej na
Dolnym Slasku, to moge Ci podeslac xero z rozkladow jazdy. sadze, ze
najciekwasze sa te z lat 1935-39. Wtedy sie tam jezdzilo najszybciej.
Przykladowo rekordowy czas przejazdu z Jeleniej Gory do Szklarskiej
Poreby Gornej (Eilzug) to 35 minut (1935 i 1936).
Najkrotszy czas przejazdu Wroclaw - Jelenia Gora (a raczej Breslau
Freiburger Bf - Hirschberg) w 1936 roku to 1 godzina 47 minut.
Z Jeleniej do Karpacza jechalo sie pociagiem elektrycznym (Eilzug) w 25
minut, itd.....

Pozdrawiam z Gdanska

A. Massel

Polityka PKP

|Biedny Piotrek - Te skurczysynskie wiesniaki które nie wiadomo z jakiej
|siczy przybyly na Dolny Slask juz zdazyly rozpierdzielic 90% linii na tm
|terenie. Idioci robia wszystko zeby za pare lat zostala tam tylko trasa
|Zgorzelec-Wroclaw-Opole i Wroclaw-Poznan. Reszta pójdzie na zlom.
|
|Cholerni idioci.

Fakt!!!
Krew mnie zalewa ilekroc mam okazje widziec niszczejace linie:
-Kamienna Gora-Kowary z 1-kilometrowym tunelem pod Przelecza Kowarska, w
ktorego srodku bije oryginalne zrodlo;
-Gryfow Sl.-Swieradow Zdroj, pociagi pokonywaly tam chyba najwieksza roznice
poziomow w Polsce;
-Szklarska Poreba-Harrachov, do konca wojny zelektryfikowana, obslugiwana
byla przez lokomotywe z kolem zebatym pozwalajacym na pokonanie co wiekszych
stromizn;

Ludziki, zrobmy cos, zanim te Kargule przepija to wszystko!!!!!

Leschek.

Do Lwówka i Bolesławca bez pociągu?

http://jelonka.com/news,single,init,article,18344
Piątek, 28 listopada 2008

Polskie Linie Kolejowe zamierzają zlikwidować połączenia Jeleniej Góry z
Wleniem i Lwówkiem. Choć składów miało być więcej, od połowy grudnia, po
wejściu w życie nowego rozkładu jazdy może nie pojechać żaden.
Najnowszy rozkładowy „przeciek” ujawnili miłośnicy kolei na jednym z
„branżowych” portali internetowych. Że nie są to czcze plotki potwierdza
fakt, iż nie sprzedaje się już biletów miesięcznych na wspomnianą trasę.

Odżyła ona 11 miesięcy temu (do Zebrzydowej pociągi nie jeździły od
ponad 10 lat) i cieszyła się sporym powodzeniem wśród pasażerów jako
jedna z najbardziej malowniczych tras na Dolnym Śląsku. Ma też znaczenie
strategiczne. Pociągiem do pracy i szkoły dojeżdża bowiem wielu
mieszkańców Wlenia, Lwówka i kilku mniejszych miejscowości. Dla
niektórych z nich pociąg nie ma alternatywy.

Dziwi to tym bardziej, że Polskie Linie Kolejowe najpierw chciały
zwiększyć ilość par pociągów obsługujących wspomniane połączenie. –
Kolej sieje zamieszanie wśród pasażerów – pisze do nas zbulwersowany
Damian z Piechowic. Z kolei samorządowcy podkreślają, że decydenci PLK
często stosują taki manewr, aby wymóc na rządzących zwiększenie dotacji
na daną linię. Tak było z połączeniem do Szklarskiej Poręby, które miało
zostać zlikwidowane, ale – po ostatecznych pertraktacjach – zostało
utrzymane. A nawet znalazły się pieniądze na remont torowiska. Jak
będzie w przypadku linii Lwóweckiej? Pokażą najbliższe tygodnie.

Czy to juz koniec z kolejami w Sudetach?

Cytat:Z każdym rokiem ubywa pasażerów
mówi Andrzej Piech.



A dlaczego ubywa???
W poprzednim rozkładzie do Szklarskiej Poręby jeździły poza sezonem pociagi z
Warszawy i Gdyni. Obecnie poza sezonem dojazd pociągiem do tego kurortu np. z
Wrocławia jest nie możliwy. Dlaczego DZPR nie zostawił chociaż nocnej rzeźni do
stolicy, w końcu ona zawsze miała niezłe wzięcie?
To chyba normalne, że jak jest gorsza oferta to i mniej klientów będzie..
Dla mnie to szczyt beczelności ze strony tego derektora,gdyż  nie dość że b.
mocno przyczynił się do obecnego stanu kolei na Dolnym Śląsku to jeszcze
narzeka, że ubywa pasażerów.
A tak przy okazji to czy wie ktoś może dlaczego prawie zawsze z DZPR wypowiada
się A.Piech, nie np. dyrektor Marek Pawicki czy Ziołkowski?
Zresztą oni wszyscy pewnie bardziej wolą busiarstow i transport kołowy niż kolej.

pzdr

Krzysiek K.

Cytat:&#8211; Ale jeśli samorządy będą nas wspierać finansowo, to nie ma problemu.
Pojedziemy wszędzie &#8211; dodaje.



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Wyprawa w Sudety

Cytat:
2) Jelenia Gora - Lwowek -  Predkosc szlakowa znosna (zwykle 60-80 km/h).



60 km/h

Cytat:3) Jelenia Gora - Karpacz. Ta linia rzeczywiscie wymiera. ... No a
najgorsza to predkosc szlakowa - do wysokosci Marklowic Dolnych



Myslakowic !!!

Cytat:jest w porzadku (zwykle 60), a potem to stale 5-15 km/h.



Oj, az tak zle nie jest - 20 km/h

I pomyslec, ze w latach trzydziestych mozliwa byla wygodna i
bezposrednia podroz z Wroclawia do Karpacza przyspieszonym (Eilzug)
pociagiem elektrycznym (zestawy ET31). Pociagi takie byly dwugrupowe i
jechaly na odcinku Wroclaw-Jelenia Gora w polaczeniu. Z Jeleniej jedna
jednostka jechala do Szklarskiej Poreby (albo nawet do Polubny, czyli
Korenova), druga zas - do Karpacza. Calkowity czas jazdy nieco ponad 2,5
godziny.

Cytat:Jechalem rowniez dosyc fajnym (tylko dlaczego tak wolnym?) autobusem
szynowym do Lubawki.



A dlaczego wolno ? Bo pod gore. Porownaj rozkladowe czasy jazdy na

Ale sumie wycieczke miales sympatyczna. Przypomnialy mi sie moje jazdy
tymi odcinkami w 1990 roku.

A.M.

LK nr 311 - ogłoszono przetarg!

Cytat:O kurcze, co za beton to pisał! Czyli ST44+Bh+Bh+SU45 relacji
Tanvald - Szklarska Poręba może jechać, a SA134 relacji
Wrocław - Liberec nie? Super :-/



A tu nie chodzi o to, że motoriczki jeżdżące z Tanvaldu do Harrachowa
są odpowiednio przebudowane aby mogły pokonywać odcinek z zębatką?
Zresztą przy obecnym ruchu na trasie do Szklarskiej (szczególnie w sezonie)
cieżko będzie dołożyć kolejne pociągi z JG bez remontu lub odbudowy mijanki w
SZKP Dolnej.

Gleiwitz, Myslowitz....czyli Ślask po niemiecku


[cut]
czy ktoś bylby tak milutki i powiedział mi

Cytat:jak nazywaja sie / nazywaly slaskie miasta po niemiecku?



Będę milutki i powiem:)

Parę nazw z Górnego Śląska:
Bytom - Beuthen
Tarnowskie Góry - Tarnowitz
Pyskowice - Peiskretscham
Toszek - Tost
Zawadzkie - Zawadzki
Dobrodzień - Guttentag
Lubliniec - Lublinitz
Tworóg - Tworog
Ujazd - Ujest
Kluczbork - Kreuzburg

Trochę ze Dolnego Śląska i ze Śląska Opolskiego:

Loewenberg - Lwówek Śląski
Laehn - Wleń
Greiffenberg - Gryfów Śląski
Liebenthal - Lubomierz
Schreiberhau - Szklarska Poręba
Krummhuebel - Karpacz
Goldberg - Złotoryja
Schoenau - Świerzawa
Kauffung - Wojcieszów
Schmiedeberg - Kowary
Sprottau - Szprotawa
Sagan - Żagań
Guhrau - Góra
Lubin - Lueben
Bunzlau - Bolesławiec
Jauer - Jawor
Striegau - Strzegom
Ohlau - Oława
Brieg - Brzeg
Schweidnitz - Świdnica
Bolkenhain - Bolków
Liebau - Lubawka
Glatz - Kłodzko
Neurode - Nowa Ruda
Habelschwerdt - Bystrzyca Kłodzka
Frankenstein - Dzierżoniów
Reichenstein - Złoty Stok
Wansen - Wiązów
Głubczyce - Leobschuetz
Kędzierzyn - Heydebreck

P.

Szklarska poręba od nowego rozkładu

Cytat:
W związku z wprowadzeniem pr15 km/h na odc Jelenia - Szklarska Poręba
pociągi na tej lini będą obsługiwane skladami prowadzonymi lokomotywa SP42.



Przejrzalem wykaz ograniczen na przyszly rozklad jazdy 2000/01. Jest w nim
tylko jedno ograniczenie. Ale za to jakie: od km -3,124 (tak - minus, bo
niegdys kilometracja zaczynala sie w osi posterunku odgaleznego Debowa Gora,
zaraz za mostem na Bobrze) do km 28,290. I jest to 15 km/h.

Moge tylko dodac, ze wprowadzenie takiego ograniczenia jest rownoznaczne z
koncem tej linii. Kto bedzie jezdzil pociagami o takiej "kosmicznej" predkosci.
Czas jazdy pociagow z Jeleniej do Szklarskiej wyniesie pewnie jakies 2,5
godziny (obecnie, przy V=30 km/h, wynosi on 1 godzine 20 minut). A jeszcze
kilka lat temu "Szrenica" pokonywala ten odcinek w 38-40 minut....

No i moge dodac, ze stan toru na tej linii jest mi znany. Nie jest on z
pewnoscia rewelacyjny. To oczywiste. Ale tez w ostatnich latach prowadzone byly
pewne naprawy, na przyklad wymiany najgorszych podkladow na szlaku Piechowice -
Szklarska Poreba Dolna. Pod Szklarska Poreba Gorna wymieniono nawet i szyny,
wbudowujac szyny S49 produkcji niemieckiej. Tak wiec jest oczywiste, ze
zmniejszenie predkosci w pazdzierniku 99 r. do 30 km/h, a do maja 2000 r. do 15
km/h na calej linii o dlugosci 32 km to "polityka" majaca na celu wymuszenie
pieniedzy na naprawe, najlepiej glowna...
Bo gdyby decydowaly kryteria techniczne, konkretnie diagnostyka stanu toru, to
ograniczenia bylyby tylko lokalne i z pewnoscia nie do 15 km/h.

A M

Szklarska poręba od nowego rozkładu


[...]
: Moge tylko dodac, ze wprowadzenie takiego ograniczenia jest rownoznaczne z
: koncem tej linii. Kto bedzie jezdzil pociagami o takiej "kosmicznej"
predkosci.
: Czas jazdy pociagow z Jeleniej do Szklarskiej wyniesie pewnie jakies 2,5
: godziny (obecnie, przy V=30 km/h, wynosi on 1 godzine 20 minut). A jeszcze
: kilka lat temu "Szrenica" pokonywala ten odcinek w 38-40 minut....

Cos mi nie pasuje - wg HAFASa czas przejazdu z Jeleniej gory do
Szklarskiej Poreby wynosi od 50 do 58 minut... Czy to oznacza, ze
na tej trasie pociagi sie notorycznie spozniaja?
Zreszta dzis w nocy jade do Szklarskiej, to sobie zobacze...

: No i moge dodac, ze stan toru na tej linii jest mi znany. Nie jest on z
: pewnoscia rewelacyjny. To oczywiste. Ale tez w ostatnich latach prowadzone
byly
: pewne naprawy, na przyklad wymiany najgorszych podkladow na szlaku
Piechowice -
: Szklarska Poreba Dolna. Pod Szklarska Poreba Gorna wymieniono nawet i
szyny,
: wbudowujac szyny S49 produkcji niemieckiej. Tak wiec jest oczywiste, ze
: zmniejszenie predkosci w pazdzierniku 99 r. do 30 km/h, a do maja 2000 r.
do 15
: km/h na calej linii o dlugosci 32 km to "polityka" majaca na celu
wymuszenie
: pieniedzy na naprawe, najlepiej glowna...

Aha - juz rozumiem - Hafas podaje czas, jaki byl w czerwcu...

Otwarcie granic 20/21.12.2007 r.

witam!

O polnocy 20/21.12 nastapi otwarcie granic Polski z Litwa, Slowacja,
Czechami i Niemcami. oficjalna feta na styku trzech granic ma byc ponoc
21.12 o 10:00 w Porajowie. poza zniesieniem kontroli granicznej na
przejsciach, bedzie tez mozna przekraczac granice w dowolnym miejscu (poza
dawnymi przejsciami) - to dobra informacja dla kolejowych spacerowiczow np.
miedzy Szklarska, a Harrachovem, czy miedzy Otovicami, a Tlumaczowem.

ale wszak spacery, to nie jest to, co nas najbardziej interesuje :)
chyba pora na reaktywacje nadzieji na pociagi przecinajace Sudety (Walbrzych-
Mezimesti, Kamienna Gora-Trutnov, Szklarska Poreba-Harrachov). nie ma juz
potrzeby utworzenia przejsc granicznych, a ostatni rajd czeskiego szynobusu
Viamontu po Dolnym Slasku udowodnil, ze wiele jest mozliwe.

wjazdy Czechow do nas nie tylko przywrocilyby w ogole ruch na polskich
liniach, ale tez obudzily niektore usypiajace polaczenia po czeskiej stronie
(Kralovec-Trutnov) i chocby z tego wzgledu, mysle ze to w koncu dojdzie do
skutku.

moze niedlugo wreszcie zobaczymy u nas regularny ruch Viamontu, a moze jak
dobrze pojdzie, to i PCC Arrive wjezdzajaca do Czech (po wygraniu przetargu
na Dolny Slask, hehe :)

pozdrawiam z optymizmem

Podrozny

Szynobus w InterCity

Cytat:W Lutym ;) PKP IC uruchomiły połączenia obsługiwane przez szynobusy...
Ciekawe jakby to wyglądało w rzeczywistości? Może tak?

http://www.fotkikolejowe.republika.pl/07.jpg
http://www.fotkikolejowe.republika.pl/08.jpg



Już od samego pojawienia się na Dolnym Śląsku szynobusów. Zabiegam, aby
uruchomić, InterCity "Śnieżkę" relacji Wrocław Gł-Szklarska Poręba, być może
można byłoby to pokonać nawet w 2,5 godziny??? A jak wyremontują tor na
wakacje to nawet 1 godinę 55 minut... eh...

Szynobus w InterCity

Cytat:Już od samego pojawienia się na Dolnym Śląsku szynobusów. Zabiegam, aby
uruchomić, InterCity "Śnieżkę" relacji Wrocław Gł-Szklarska Poręba, być
może
można byłoby to pokonać nawet w 2,5 godziny??? A jak wyremontują tor na
wakacje to nawet 1 godinę 55 minut... eh...



coś zażywasz?
takie halucynacje.....:)
pozdrawiam
Stefan

Szukam fajnego miejsca na wypad na weekend Wielkanocnych Świat

Cytat:Witam,

Chce z zona wyjechac do fajnego miejsca W czasie Siwat Wielkanocnych. Moze
ktos z Was byl w fajnym miejsci i moglby nam polecic? Zalezy nam aby to
bylo
na Dolnym Slasku, z dobra kuchnia, przytulne pokoje z TV.
Dzikei za wszystkie odpowiedzi :-)



Pensjonat "Dom Pod Lasem", Szklarska Poreba

Domowe sniadania (naprawde smaczne, a nie serek, szynka i spier ... ),
sliczne pokoje, milo, czysto i porzadnie. Polecam jak cholera! Z kilunastu
pensjonatow w ktorych bylem, ten byl najlepszy.

http://www.podlasem-szklarska.emeteor.pl/
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/

I mozna przez tydzien nie wychodzic z lozka ;)

Mieszkalem z zona w tym pokoju:
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1a.jpg
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1b.jpg
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1.jpg

Szukam fajnego miejsca na wypad na weekend Wielkanocnych Świat

Cytat:

| Witam,

| Chce z zona wyjechac do fajnego miejsca W czasie Siwat Wielkanocnych.
| Moze
| ktos z Was byl w fajnym miejsci i moglby nam polecic? Zalezy nam aby to
bylo
| na Dolnym Slasku, z dobra kuchnia, przytulne pokoje z TV.
| Dzikei za wszystkie odpowiedzi :-)

Pensjonat "Dom Pod Lasem", Szklarska Poreba

Domowe sniadania (naprawde smaczne, a nie serek, szynka i spier ... ),
sliczne pokoje, milo, czysto i porzadnie. Polecam jak cholera! Z kilunastu
pensjonatow w ktorych bylem, ten byl najlepszy.

http://www.podlasem-szklarska.emeteor.pl/
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/

I mozna przez tydzien nie wychodzic z lozka ;)

Mieszkalem z zona w tym pokoju:
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1a.jpg
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1b.jpg
http://www.podlasem.szklarska.net.pl/1.jpg



 a ceny??
rozsądne pod lasem??

ERA i PLUS w Jeleniogórskiem

W Erze pominąłem Szklarską Porębę ... przepraszam

Cytat:

| Sytuacja nie wygląda aż tak strasznie jak piszecie itd. ...

Przepraszam, ale ominąłem wykaz BTS-ów Plusa i Ery w jeleniogórskim. Plus
dodatkowo posiada BTS w:
1) Golnicach koło Trzebienia za Bolesławcem, skierowany na autostradę
2) Strzelnie obok Dłużyny Dolnej
3) Zebrzydowej obok miasta Nowogrodziec
4) Ławszowej za Bolesławcem

Oczekiwania mieszkańców jeleniogórskiego od Plusa:
pokrycie miasta Jelenia Góra, Bolesławiec i Szklarskiej Poręby tak
naprawdę
od serca i dodatkowo Lwówka, Lubania, Leśnej, Bolkowa, Świerzawy oraz
Zawidowa, Bogatyni, Kamiennej Góry i Krzeszowa no i oczywiście Przełęczy
Okraj, bo Czesi okazują się bardziej przedsiębiorczy. Cóż ... poczekamy
(ile ??? ) zobaczymy ...
A dla Ery życzenia lepszej jakości połączeń, ich nie zrywania, no i
uzupełnienia reszty miast województwa. Konkurencja w zdrowym kraju czyni
cuda. My ... mieszkamy w Polsce.

Aha ... drodzy listowicze, dzisiaj nie mogę od rana wejść na stronę
antyzasięgu, czyżby blokada informacyjna operatorów? Chrońmy listę.

Pozdrawiam
Wacław K.

Era dodatkowo:
1) w Szklarskiej Porębie



Długie trasy PKS

Cytat:----- Original Message -----

Sent: Tuesday, April 17, 2001 1:29 PM
Subject: Długie trasy PKS

Czy ktoś jest a stanie podać zestawienie długich (300 km lub więcej)
tras PKS?



Z Białegostoku
Gdańsk, Bydgoszcz, Rzeszów, Wrocław, Lublin
Z Suwałk
Łódź, Gdańsk, Warszawa
Z Lublina
Zakopane ( 2 drogi) , Krynica Górska, Olsztyn, Katowice, Częstochowa,
Białystok
Z Chełma
Katowice
Z Warszawy
Ustrzyki Dln., Rymanów Zdrój, Kudowa Zdrój, Zakopane, Krynica Górska,
Krynica Morska, Suwałki, Słupsk, Gniezno, Inowrocław, Lubin, Szklarska
Poręba, Rzeszów, Przemyśl, Gołdap, Szczawnica, Łeba, Grudziądz
Z Łodzi
Krosno ( przez Katowice) , Słupsk, Koszalin, Olsztyn, Suwałki, Rymanów
Zdrój, Rzeszów, Krynica Górska, Gdynia, Świeradów Zdrój, Kudowa Zdrój

Z Kielc
Zielona Góra

Z Katowic
Zamość, Ustrzyki Dolne, Lublin, Chełm, Olsztyn, Konin, Włocławek, Turek,
Tarnobrzeg, Iwonicz Zdrój, Krosno, Jasło

Z Krakowa
Zamość, Płock, Włocławek

Z Wrocławia
Krosno, Konin, Włocławek, Płock, Bydgoszcz, Białystok, Busko Zdrój, Rzeszów,
Ostrowiec
poza tym
Łańcut - Cieszyn, Przemyśl - Bielsko-Biała, Stalowa Wola - Zakopane p.
Kraków, Mielec - Kłodzko, Turek - Kołobrzeg, Gdańsk - Świnoujście, Gdańsk -
Gorzów Wlkp., Zielona Góra - Koszalin, Płock - Kołobrzeg, Szczecin - Jelenia
Góra,, Koszalin - Jelenia Góra, Karpacz - Zakopane, Sanok - Zakopane,
Sanok - Częstochowa, Radom - Bydgoszcz

Pozdrawiam
Aron

Uszynobusianie ;-)

Cytat:A teraz z polskiego na nasze ;-) czyli moze pobawimy  się w małe
podsumowanie
jaki byl rok 2004 dla szynobusów w Polsce?



Województwo Dolnośląskie.
SA109-003 i SA109-004 produkcji Kolzam.
Niestety zdarzały się awarie i dłuższe przestoje. Pojazdy ładne i
funkcjonalne, ale jak widać z praktyki nie tylko dolnośląskiej, awaryjne.

I po prugie niestety: miały ratować naprawdę zagrożone linie, a tym czasem
na DŚ prawdziwa kolejowa rzeź:
na Kłodzko - Kudowa zostają dwie pary.
Na Kłodzko - Wałbrzych także zostają dwie pary.
Na obu tych liniach, zupełny brak skomunikowań i wieczornych kursów.
Na Kłodzko - Stronie Śląskie całkowite zawieszenie. (Wrrr...)
Nysa - Kamieniec Ząbk. - zawieszenie i wprowadzenie KKA
Legnica - Rudna Gwizdanów - zawieszenie.
Mieroszów - Mezimesti - ciągle brak ruchu ?
Jelenia Góra - Karpacz - ciągle brak ruchu (to się w głowie nie mieści).
Szklarska Poręba - Harrachov - ciągle brak ruchu
Ścinawka Średnia - Radków - ciągle brak ru... oj, trochę się zapędziłem...

Niech mi ktoś powie, jaką pozytywną rolę odegrały SA109 na Dolnym Śląsku? Bo
wygląda na to, że nie poprawiły sytuacji ani trochę...

Pozdrówka!

3. urudziny PKP PR.

Cytat:| Linia Jelenia Góra - Lwówek Śląski jest przeznaczona do zaorania! Zrozumcie
| to wreszcie! Podobny los czeka wcześniej czy później linię Jelenia Góra -
| Węgliniec. Wprawdzie są to tylko moje domysły, ale uważnie śledzę poczynania
| DZPR i jakoś dziwnie ostatnio mam rację. Tylko ostry sprzeciw lokalnych
| samorządów, mediów i mieszkańców (w ostateczności z blokadą torów włącznie)
| może to zmienić.

gdyby przyjąć najbardziej czarny scenariusz to zostanie tylko aglo i trasy
Wrocław-Legnica Wrocław-Poznań i Wrocław-Opole czyli linie magistralne z których
tylko jedna w całości leży na terenie DZPR



Powiedzmy to sobie jasno. Do zlikwidowania na Dolnym Śląsku pozostają linie:
Węgliniec-Zgorzelec(pozostawienie jednej pary pociągu)
Węgliniec-Jelenia Góra
Jelenia Góra-Szklarska Poręba
Jelenia Góra-Wałbrzych (tu już się szykują, bo dwa wagony puszczają z EPoką)
Wałbrzych-Kłodzko legendarna
Kłodzko-Kudowa(bbyć może pozostawią do Polanicy)
Cała Legnica-Jaworzyna-Nysa.
Kłodzko-Międzylesie(pozostawienie nocnego pociągu do Pragi)
Oleśnica-Milicz
Oleśnica-(Bierutów)-Namysłów.

A jak to sie zlikwiduje to juz zostaną główne ciągi, i nie będzie czego likwidować.

Kraina pociagow niskich predkosci, czyli Walbrzych, Jelenia G., Szklarska P. [+ Czechy]

Cytat:Czyli minęliśmy się gdzieś w drzwiach bonanzy na stacji Szklarska Poręba
Górna? Czy wysiadłeś w Dolnej/Średniej?



Raczej sie w drzwiach bonanzy nie minelismy bo jechalem w wagonie nr. 2 tzn.
tym z przedzialami (swoja droga firany, te ciemne obicia siedzen i lustra w
wszystkich przedzialach byly) ... a wysiadalem w Gornej.

Pozdr.
Grzesiek

Podróże małe i DUŻE

Powiem tak: Trasa:Szklarska poręba-karpacz-śnieżka przechodziłem zimą sobie 0ludzi nikogo więc można iśc i pomyśleć o życiu oraz trzeba uważać na stoki bo jak polecisz w dół to koniec świata nikt cię nie odnajdzie. Nieraz brakuje tyczek oznaczających trasy.

Ustrzyki Dolne Górne Solina-Trasy oznaczone pięknie,widoki niesamowite i mało ludzi jest.W niektórych miejscach płaci się za wejście na trasy jest to 5zł.

Zakopane-Ludź na ludziu,smieci pełno,lużniej już się robi w górę na Rysy piękne 2 stawy i wejście masakryczne,ale jak się już wejdzie na górę Rys to masakra.jedynie mi się jaskinie podobały w tym oklepanym zakopanym.

Góry Stołowe-Też szlaki oznaczone bardzo dobrze,dużo lasów iglastych i Hal. Denerwują garffity i inne zrobione malunki na tych skałach.

Wszystko przechodziłem jako były harcerz więc chodziłem innymi trasami niż turyści normalni.

Prezydent nie uyskał absolutorium za2005rok, za 2006 też :(

Czy można prosić specjalistów od finasów gminnych o obiektywne komentarze w zwiazku z poniższymi tematami?

"Gminne rekiny finansów

Kleszczów, Kalisz Pomorski, Piaseczno, Lubin, Tarnowo Podgórne, Wielka Nieszawka, Suchy Las i Zdzieszowice uzyskały powyżej 20 mln zł nadwyżki operacyjnej netto w 2005 roku...

Dolnośląskie

Lubin 28 749 143
Polkowice 21 304 412
Długołęka 14 255 481
Kobierzyce 10 092 081"

http://samorzad.pap.pl/?d=606201623331368

"Gminna siła finansów

Publikujemy dane dotyczące nadwyżki operacyjnej w jst w latach 2003-2005. W 2005 r. były dwa województwa, które nie wykazały nadwyżki operacyjnej (lubelskie i warmińsko-mazurskie), jedno miasto na prawach powiatu (Zamość), 30 powiatów (m.in. jeleniogórski, legnicki, opolski, krakowski, kołobrzeski) oraz 83 gminy (m.in. Kamień Pomorski, Mrągowo, Szczyrk, Kolbudy, Mszana Dolna, Szklarska Poręba). Dla porównania, w 2004 roku, były o dwa powiaty mniej, ale o 12 więcej miast na prawach powiatu. W 2004 r. wszystkie województwa wypracowały nadwyżkę, natomiast gmin, które nadwyżki nie wypracowały było aż 155".

http://samorzad.pap.pl/?d=606191405421975

Konkursy na stanowiska nadlesniczych w RDLP Wrocław

W Nadleśnictwie Szklarska Poręba trwa aktualnie kontrola pełna.

W czasie tej kontroli z polecenia Dyrektora Generalnego LP na prośbę nadleśniczego Nadleśnictwa Szklarska Poręba przekazaną drogą służbową przeprowadzono kontrole doraźną, która miała: „zweryfikować zarzuty postawione pod jego adresem przez MKK „Solidarność” Dolnego Śląska o odwołanie go ze stanowiska nadleśniczego”.

Związek Leśników Polskich oraz NZZ Solidarność przy Nadleśnictwie Szklarska Poręba we wspólnym piśmie prosiły o interwencję MKK w celu rozwiązania narastających problemów pracowniczych.

Spośród 15 rozpatrywanych zarzutów:

· W pięciu przypadkach kontrola nie potwierdziła nieprawidłowości
· W siedmiu przypadkach zarzuty zostały w części potwierdzone
· W trzech przypadkach zarzuty zostały potwierdzone w pełnym zakresie

Linia Szklarska Poręba - Harrachov

Proponuje rozkład dla linii Szklarska Poręba Górna-Tanvald-Szklarska Poręba Górna

Szklarska Poręba Górna 8.18 11.30 16.30 19.25
Jakuszyce Bieg Piastów 8.38/42 11.50/55 16.50/53 19.45/50
Harrachov 9.00/02 12.13/16 17.10/12 20.05/07
Korenov 9.12 12.26 17.22 20.17
Korenov zastavka 9.17 12.31 17.27 20.22
Dolni Polubny 9.23 12.37 17.33 20. 28
Desna 9.28 12.42 17.38 20.33
Tanvald 9.32 12.46 17.42 20.37

Wszystkie pociągi skomunikowane na stacji Tanvald z pociągami do Liberca

Tanvald 6.45 10.00 15.00 18.00
Desna 6.49 10.04 15.04 18.04
Dolni Polubny 6.54 10.09 15.09 18.09
Korenov zast. 7.00 10.15 15.15 18.15
Korenov 7.05 10.20 15.20 18.20
Harrachov 7.15/18 10.30/32 15.30/33 18.30/33
Jakuszyce Bieg Piastów 7.36/39 10.50/55 15.51/54 18.50/52
Szklarska.Poręba Górna 7.59 11.15 16.14 19.12

Linia obsługiwana 1 składem

No i trzeba by było dopasowac JG-Szkl.P.G-JG

Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie

Krycha, mnie tego nie tłumacz - ja to WIEM.
A DB jest za drogie. O wiele za drogie i nie ma nawet o czym gadać.
Nie o DB tu chodzi. Jest jeszcze CD. A przypominam, że Czesi już kilka lat temu chcieli własnym taborem obsługiwać linię z Harrachova do Szklarskiej Poręby i Trutnov - Lubawka - Marciszów. Tylko, że wtedy beton PKP powiedział "NIE".

Zresztą oboje doskonale wiemy, że szykuje się polski prywatny przewoźnik, chętny na obsługę linii w naszych regionach. Najgorsze co w tej chwili może nas spotkać to podpisanie 3-letniej umowy z PKP PR, albo - co nie daj Boże - stworzenie na bazie DZPR spółki Koleje Dolnośląskie. To zamknie szlaban dla konkurencji i monopolistyczny syf jak jest tak będzie przez następne lata.

Dlatego powtórzę poraz n-ty i będę to powtarzała jak mantrę: musi być niezależna od PKP PR konkurencja, a to oznacza, że UM musi rozpisać przetarg na obsługę niektórych lokalnych linii. W tej chwili jest to priorytet!!!

Prywaciarz naprawdę ma pole do popisu na Dolnym Śląsku, jak w żadnym innym województwie w tym kraju! Mamy tu wiele lokalnych linii, linie turystyczne w rejonie Sudetów, linie do Czech, Niemców, ZVON. Czego chcieć więcej? Potrzebna jest tylko dobra wola urzędników z UM.

A Tobie Krycha gratuluję nabrania bardzo zdrowych i szerokich poglądów na sprawę. Ponad pół roku temu ani bym się spodziewał po sławnej kolejarce TAKIEJ obrony koncepcji konkurencji, hi, hi.
No cóż, tylko krowa nie zmienia poglądów.

Konkurencja dla PKP - Koleje Dolnośląskie

Nie rozpędzjacie się tak z tymi reaktywacjami. Więcej realizmu!

Większość lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku jest w agonii trwającej kilkanaście lat i dłużej i ich ponowne udrożnienie wymagałoby ogromnych nakładów finansowych.

Najpierw trzeba myśleć o przywróceniu ruchu tam gdzie da się przejechać, a więc odcinki:

Lubawka - Kamienna Góra - Marciszów
Zgorzelec - Mikułowa - Lubań
Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov
Wrocław - Trzebnica

Jeśli to się uda to już będzie sukces.

Poza tym koniecznie trzeba uruchomić połączenia lokalne z Czechami przez Jakuszyce i Zawidów oraz zrobić przystanek w Porajowie na linii Liberec - Zittau. W tej chwili najbliższe czynne kolejowe przejście (pasażerskie) z Czechami jest w ... Głuchołazach.

Jesteśmy w UE i w Schengen a Dolny Śląsk można opuścić przez jedyne czynne kolejowe przejście graniczne w Zgorzelcu, gdzie są tylko 4 pociągi osobowe. To już znacznie lepiej jest w Lubuskiem, gdzie np. z Żar też są 4 pociągi do Niemiec, ale w tym jest EC Wawel oraz osob. do Cottbus.

W modernizację linii E30 Legnica - Zgorzelec wywalono miliony euro, ale co z tego, skoro nawet EC jeździ jednotorową trakcją spalinową przez Żagań.

Upadek kolei na Dolnym Śląsku

Gurdol1, a według naszych informacji siatka połączeń przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku ma wyglądać tak jak na załączonej mapce. Do tego zmierza DZPR, a UM wogóle się temu nie przeciwstawia tylko te sieroty biernie się temu przyglądają, dotując jednocześnie PKP PR coraz większymi kwotami!

Trudno zrozumiec dlja Czego Lubań bez torow i wsytke linie do Czech pozamykane. Troche mnie to obraza.

Marcel nie obrażaj się, że DZPR ma połączenia z Czechami za (przeproszeniem) w dupie, ja powiem tylko jedno, oni chyba jeszcze nie dojżali, aby łączyć nasz kraj z Waszym. Ale kiedy zmądrzeją i dorosną, będzie juz za późno, o wiele za późno...

Jezeli zobaczem tej mape, wisdzem stolicu Karkonosz Jeleniu Góru bez mogliwosczi lanczenia Czech i Niemiec. Poprostu tyle Wroclaw - Walbrzych - Jelenia Góra ostaje. Karkonoszski park narodowy, wodospady Szklarska Poreba i wsytko powino byc na samochodach? To rozwijajace gospodarczo.

Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku

A co z ludzmi, ktorzy sa skazani na kolej na trasie JG-WR ? Przeicez sa miejsciowosci do ktorych PKS i Krycha nie dojezdzaja. Zgadzam sie, ze dopoki nie wezma sie za torowisko to nie bedzie dojazdu do JG. Linia JG-Szklarska Poreba-Liberec ma tylko miejsce bytu jesli pociagi pojada do Czech . Wiec trzeba sie starac o finansowanie z W-wy!! A ciekawe jak by bylo gdyby Czesi sami na wlasna odpowiedzialnosc obslugiwali trase??
Najgorszym posunieciem jest usuniecie pociagu:
poc. Nr 55133 relacji Jelenia Góra ( 10.17 ) – Gryfów Śląski ( 10:59) - Węgliniec ( 11.49 ) ------skomunikowany w Weglincu do Wroclawia!!!

Jezdzilo nim sporo ludzi do Wroclawia, a teraz powstala bardzo duza luka miedyz 6 a 14 nie ma zadnego pociagu z przesiadka do stolicy Dolnego Slaska!

Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku

Śnieg cały czas pada, idzie weekend warunki narciarskie pewnie się znacznie poprawiły a dojazdu pociągiem do Szklarskiej Poręby brak. Trzeba wydłużyć pociągi dalekobieżne które kończą w Jeleniej do Szklarskiej!!

A co do tych szynobusów to faktycznie obiegi są tragiczne. Ale tak wogóle to się cały czas zastanawiam kiedy UM zamówi wkońcu jakieś kolejne szynobusy. Na co oni czekają. UM na Dolnym Śląsku ma 4 szynobusy podczas gdy inne województwa mają duużo więcej lub będą miały bo już zamówiły. Tak sobie myślę że gdyby UM miał więcej tych szynobusów to może pokusił by się jakiś prywatny przewoźnik który byłby zainteresowany przewozami.

A co do zdjęć to zapraszam na www.jelenia.rail.pl wrzuciłem ostatnio troche zdjęć z Dolnego Śląska i Śląska. Jest jeszcze troche zdjęć do wrzucenia z trasy Jelenia - Jaworzyna, więc niedługo będą. Odrazu mówie że interesują mnie głównie układy torowe więc jest dużo zdjęć torów ale nie tylko.

Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku

Chudszy rozkład jazdy

Kolejne ograniczenia w kursowaniu pociągów lokalnych.

„Niespodziankę” dla podróżnych szykują Polskie Koleje Państwowe. Od 1 czerwca z rozkładu jazdy znikają dalsze połączenia. Tym razem region jeleniogórski straci pociągi relacji Jelenia Góra – Węgliniec i z powrotem.

Połączenie to będzie zlikwidowane na całym odcinku trasy. Przypominamy, że do 1 czerwca pociąg ten wyjeżdża z Jeleniej Góry do Węglińca o godz. 12. 37, a w relacji odwrotnej – o godz. 12. 24.
– Po zawieszeniu kursowania pociągów lokalnych do Szklarskiej Poręby nie bardzo jest u nas co likwidować – komentują złośliwi klienci PKP.

Większe cięcia dotkną inne obaszary Dolnego Śląska: zostanie zlikwidowane, między innymi, połączenie kolejowe Wrocławia z Legnicą oraz kilka kursów na innych, lokalnych trasach.

Na otarcie łez kolejarze uruchomią dodatkowe składy, ale nie w regionie jeleniogórskim: połączą Wrocław z Międzylesiem i Kłodzkiem.

www.jelonka.com

No to mamy, ledwo co przywrocili 4 do 5 par pociagow dziennie na trasie Wegliniec-Jelenia Gora, a juz znowu sie do tej linii dobieraja. Ostatnio skasowali jeden pociag, teraz kolejny. Brak slow.Zostana tylko 3 pary, to stanowczo za malo.

Konsultacje ws. rozkładu jazdy


Tak samo jesteśmy przekonani o potrzebie łącznika do "Karkonoszy".

Pytanie za 10 pkt. - jak sobie wyobrażasz manewry na głównym oraz zestawienie mając w głowie, że takowe "Karkonosze" muszą mieć gr. : Szklarska Poręba - Warszawa Wschodnia*, Jelenia Góra - Białystok, Kudowa Zdrój - Warszawa Wschodnia**? I chciałbym aby to była dyskusja, a nie dramatyzowanie - my, dobrzy - wy, beton.

* poza sezonem Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia,
** kursowanie w sezonie.

Oświeć mnie jak takie badania się przeprowadza i jak podobne badania przeprowadza PKP.
Zatrudnia się zewnętrzną firmę - badania przeprowadzane przez PKP (czyli konduktorów) nie mają większego sensu bo owi pracownicy mają inne rzeczy na głowie.

Gdyby takowe badania faktycznie się robiło to na Dolnym Śląsku nie mielibyśmy pustych pociągów, które po 3 miesiącach kursowania UMWD likwiduje. A przecież to sam Instytut Rozwoju i Promocji Kolei był w to zaangażowany! I co? Totalna klapa. Dlatego nie pieprz nam tu o jakichś badaniach. OK?
Gdyby nie takie badania to by nie było takich osobówek pokroju "Kamieńczyk", "Szczeliniec", "Szklarka", osobowy bezpośredni do Rzepina, gr. "Rozewia" z Jeleniej wczepiane do "Karkonoszy" itd., itp. więc to ty kolego nie pleć.

Likwidacja połączeń kolejowych w Sudetach!

To jest nie możliwe że zlikwidują pociągi do Szklarskiej Poręby Górnej,mieszkam obok tej trasy , jeżdże nimi kilka razy w tygodniu do JG i Szkl.P.G. Na odcinku 17km. Jel.Góra-Piechowice pociągi jadą z prędkością szlakową 60-80km/h , trasę tą 17km pokonują w czasie 20-24 min. , odcinek 15km. Piechowice - Szklarska Poręba Grn. pociągi pokonują w czasie 40-44 min. z prędkośćią 20-50km/h, na odcinku Szklar.P.Średnia- Górna pociąg jedzie z prędkością 50 km/h , pociągi jadące ze Szkl.P zawsze są w Piechowicach 5min. przed czasem , a poza tym cały czas pracownicy konserwują i poprawiają odcinek Piechowice-Szkl.P.G , widzę drezyny z ekipami robotników. Ostateczna możliwość to kończenie biegu składów w PIECHOWICACH ponieważ są 3 tory zelektryfikowane o długośći ok. 1km gdzie na jednym torze może pomiescic sie kilka składów, dalej jazda odbywała by się KKA z pominięciem stacji Górzyniec, czas przejazdu z podjazdem do Szkl.P.Średniej i Dolnej wynosi 25min. wiem bo już takową podróżowałem, do tego obok dworca w Piechowicach jest pętla autobusów miejskich i duży parking , nie ma kłopotu z miejscem dla KKA.W czasie kursowania KKA poprawiali by torowisko i znowu kursowały by pociągi , nie pozwolę na zlikwidowanie zelektryfikowanej linii kolejowej JEL.GÓRA-SZKL.PORĘBA GRN < PO MOIM TRUPIE !!!

Likwidacja połączeń kolejowych w Sudetach!

Linia do Szklarskiej Poręby nie jest przewidziana do remontu i nie ma na to pieniędzy. Przynajmniej na dzień dzisiejszy. Zresztą nikt z PLK oficjalnie o żadnym remoncie nie mówi - są tylko jakieś plotki.

Zawieszenie ruchu pasażerskiego do Szklarskiej Poręby równa się powolna śmierć tej linii, bo w żadne remonty nie wierzę. Zbyt wiele linii kolejowych zaorano na Dolnym Śląsku właśnie w ten sposób jak próbuje się to zrobić z Kudową Zdr. i Szklarską Porębą.

Pociągi do Piechowic nie mają żadnego sensu, chyba że będą tam skomunikowane z KKA do Szklarskiej Poręby. Ale to tylko pod warunkiem, że na linię kolejową wyjadą ekipy remontowe!

Wspomnicie moje słowa - jeśli w grudniu zawieszą ruch pasażerski do Szklarskiej Poręby to przez kilka najbliższych lat nie zobaczymy tam żadnego pociągu. Bo są pilniejsze remonty jak np. linia JG - Wrocław. A pieniędzy PLK na ten remont nie ma i Unia też nie da.

Zakładając jednak optymistyczny wariant, tzn. taki, że PLK jednak jakimś cudem zdecyduje się na remont linii do Szklarskiej Poręby, to ten mógłby się zacząć najwcześniej późną wiosną przyszłego roku ze względu na górski klimat i dłuższą zimę. Tak więc pociągi powinny kursować tak jak kursują do czasu ewentualnego rozpoczęcia prac remontowych. Zawieszenie ruchu pasażerskiego już w grudniu uważam za sabotaż i celowe działanie betonu PLK mające na celu fizyczną likwidację (poprzez postępującą dewastację nieużytkowanych torów) resztek sudeckich linii kolejowych!

Rozkład jazdy 2008/2009

Ex pojedzie, owszem, ale w relacji weekendowej. Nie wiem, czy się wogóle sprawdzi.

Czy przypadkiem nie będą to IZERY rel. Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna

Ex Izery 16410/1 Vmax 160km/h relacja Warszawa Wsch.- Jelenia Góra kursuje: (6) oraz 31 XII, 1.V, 11.VI oprócz 2.V
Warszawa Wsch 5:57
Katowice 8:54
Wrocław 11:30
Węgliniec 13:25
Jelenia Góra przyjazd 14:45

Ex Izery 61410/1 Vmax 160km/h relacja Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia kursuje: (7) oraz 1.I, 13.IV, 12.VI oprócz 14.XII, 12.IV
Jelenia Góra 13:10
Węgliniec 14:45
Wrocław 16:30
Katowice 19:00
Warszawa Wsch 21:52

Pociąg na odcinku Węgliniec - Wrocław będzie zatrzymywał się w Bolesławcu i Legnicy

Uwaga: pociąg nie kursuje CMK. Wytrasowanie pociągu i czasy postojów sprawdzę i potwierdzę w poniedziałek.

[ Dodano: 28-04-2008, 00:15 ]
Jak to przejdzie to on będzie z dziewiątką do Jeleniej śmigał ??

Przecież mówiłem o tym, że jeżeli przejdzie, to pojedzie tylko z dziewiątką. Nie udało się zrobić tylko relacji codziennej. Oleńka wypada i nie wiadomo, co pospiesznego połączy stolicę z Dolnym Śląskiem.

Rozkład jazdy 2008/2009

Pare razy słyszałem już że bedzie 3 para pociągów Poznań - Szklarska Poręba Górna.
Do obecnych nazw "Kamieńczyk" i "Szczeliniec" dojdzie "Szklarka"
Wyjazd z Poznania około godz.10 co odbędzie sie przez połączenie obecnych relacji
na Poznań - Wrocław (76934) i Wrocław - Szklarska (213)
Rozkładu w strone powrotną nie znam.
"Szklarka" ma być pociągiem stałego kursowania.
Słyszałem też że na Dolnym Śląsku szykuje się spore łączenie relacji pociągów ale ile w tym prawdy czas pokaże

Linia Wrocław - Jelenia Góra

Cytat: Nam wystarczy poszerzenie drogi do JG - Bolków i wszyscy już będą szczęśliwi.
Nie wystarczy. Poszerzać dróg w nieskończoność nie można. PKS z piękną flotą też nie wystarczy. A kolej nie może być rozumiana jako przeżytek dla turystów. W nosie mam takie miasto.
Pomyślałeś o tym, że na trasie z JG do Wrocławia leży Wałbrzych? Więc wystarczy tylko poszerzyć drogę do Kamiennej Góry? I do Szklarskiej Poręby? Hę?
Czy mieszkańcy Jeleniej Góry nie potrzebują utrzymywać kontaktu z najbliższym stutysięcznym miastem?

Cytat: Remont linii kolejowej JG - Wrocław powinien być priorytetem dla Dolnego Śląska!

Święte, święte, święte słowa, które należy powtarzać do znudzenia! Z pewnych źródeł mi wiadomo, że tak samo uważa szefostwo Wydziału Transportu UMWD. Niestety, nie jest to oficjalne stanowisko Zarządu Województwa.

Użytkowanie szynobusów na Dolnym Śląsku

No dobra nawet jak dla całego regionu to myśle że z 8 szynobusów by wystarczyło ( mówie tu o Dolnym Śląsku). A z tym psuciem to nie przesadzajmy. Nowe szynobusy z PESY aż tak często się chyba nie psują tyle że jest ich mało dlatego jest to tak odczuwalne. UM ogłaszał nawet przetarg na 8 szynobusów bo mieli kupić ale wyszło na to że mają za mało kasy na taką ilość czy coś takiego. Puszczanie szynobusu pod drutem nie ma większego sensu lepiej już kupywać chyba takie EN81. Nie znam sie na tym ale prąd jest chyba tańczy niż paliwo. A co do podróży do Karpacza to i tak nie ma wyjścia bo pociągi już tam nie jeżdżą. Jakby jeździły to byś może i tak pojechał samochodem ale weź pod uwage że paliwo idzie do góry, nie każdy ma auto, w zimie drogi często są zasypane a w autobusie z PKSu ciężko przewieźć narty czy rower. Wczoraj jechałem do Szklarskiej Poręby. Do Jeleniej Góry Kamieńczyk przyjechał z bardzo dobrą frekfencją i większość ludzi jechała do Szklarskiej. Czyli mimo długiej podróży ludzie wybierają pociąg. Pozatym dla ciebie może nie bo pracujesz na kolei ale dla zwykłych ludzi ( szczególnie dzieci itp) przejażdżka pociągiem jest dodatkową atrakcją. Zgadzam sie że pociągi powinny jeździć szybciej ( pośpieszne na odc. JG-Wroc max 2godz) no ale to są raczej tylko marzenia, chociarz ktoś coś pisał ostatnio że remontują tory na odcinku Wałbrzych - Boguszów Gorce.

Czerwcowa korekta RJ

Jeżeli mówimy o pociągach wakacyjnych/turystycznych/sezonowych:
przede wszystkim marzy mi się grupa wagonów do Piszu w Pogorii, tak jak kiedyś, jak jeszcze z Piszu szło dojechać do Ełku. Wspaniały pociąg na rano na Mazury by był i ożywienie zaniedbanego komunikacyjnie kawałka Mazur.
aż się prosi o wakacyjną reaktywację Żubra, być może nawet do samej Białowieży, bo linia przez samorządy przejęta.
przywrócenie jakiegoś dalekobieżnego, choćby nocnego połączenia na linii Skarżysko - Stalowa Wola Rozwadów, teraz, żeby się dostać z Łodzi w Bieszczady to nie ma takiej możliwości, trzeba jechać albo przez Warszawę, albo przez Kraków.
sezonowe wydłużenie biegu pociągów dalekobieżnych kończących w Zagórzu do Łupkowa i Ustrzyk. W normalnym kraju to by było oczywistą oczywistością, ale nie u nas... Bieszczady latem stanowią ogromny niedoinwestowaną komunikacyjnie potencjał turystyczny. To samo Sudety, ale o tym dalej.
Skoro linia Jelenia Góra - Wałbrzych jest w stanie agonalnym, aż się prosi o sezonowy ekspress do Szklarskiej Poręby przez Legnicę Węgliniec. Takoż przez Węgliniec, a dalej przez Zieloną Górę, Poznań, Piłę, Szczecinek i Słupsk mógłby jechać nocny sezonowy pociąg pospieszny do Trójmiasta, zapewniający połączenie Dolnego Śląska z Pomorzem dotychczas nieobsługiwane ruchem pospiesznym (czytaj, bezpośrednim turystycznym).

Dosyć tych marzeń. Przecież "niedasie".

Negocjacje płacowe

gumis - Ja na twoją odpowiedź mam inną propozycję. Nie dajmy nagród z okazji Dnia Kolejarza wszystkim prezesom, dyrektorom, zastępcom, rzecznikom prasowym, radcom prawnym, radzie nadzorczej we wszystkich spółkach i wtedy zobacz ile można przeznaczyć kasy chociażby na zakup taboru, czy naprawy torowiska np. na Dolnym Śląsku (np. Piechowice - Szklarska Poręba Górna). Oni otrzymują taką kasę, że gratyfikacja z okazji dnia kolejarza jest dla nich lekkim zastrzykiem na ból zęba! NIE czepiaj się biednych kolejarzy, którzy za te 1500,00 zł. muszą żyć do 10 następnego miesiąca. Dlaczego nic nie powiesz o górnikach, hutnikach, stoczniowcach, strażakach itd., którzy otrzymują o wiele większe gratyfikacje pieniężne, jak chociażby 13-tą pensję, którą w latach 80-tych kolejarzom zabrano!!!

Nowy rozkład jazdy - przecieki

Już dziś jako pierwsi ujawniamy projekt nowego rozkładu jazdy (2007/2008) pociągów dalekobieżnych. Sensacyjną jest (jeszcze nieoficjalna) informacja o przekazaniu wszystkich pociągów międzynarodowych do spółki PKP INTERCITY. Pomysł, który upadł w ubiegłym roku teraz zostanie zrealizowany! Od grudnia wszystkie pospieszne pociągi międzynarodowe zmienią się w TLK.

Oto szczegóły - informacje na razie dotyczą głównie Dolnego Śląska.

W kwestii połączeń międzynarodowych pojawi się kilka nowych pociągów:

* EC "Wawel" otrzyma grupę wagonów relacji Kraków - Drezno - Frankfurt/M
* EC "Paderewski" Warszawa/Kraków - Drezno - Monachium

* TLK Warszawa/Kraków - Drezno (bezpośrednie wagony relacji Moskwa/Kijów - Drezno)
* TLK "Wrocławianin" zostanie wydłużony do Gorlitz

Ponadto będą nowe połączenia krajowe (pociągi pospieszne):

* "Ślązak" otrzyma grupę wagonów relacji Przemyśl - Jelenia Góra
* "Łużyce" Przemyśl - Zgorzelec/Żary
* "Śnieżne Kotły" Świnoujście - Szklarska Poręba (przez Zieloną Górę, Żary, Węgliniec)
z grupą wagonów relacji Świnoujście - Kudowa Zdrój (przez Jelenią Górę, Wałbrzych, Kłodzko)

Pociągi regionalne:

* przyspieszony "Bóbr" Wrocław - Żary - Forst
* przyspieszony "Szrenica" Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Węgliniec - Wrocław/Zielona Góra

Następne przecieki w poniedziałek!

Zamknięcie linii Piechowice - Szklarska Poręba

"Kaczka" niekoniecznie , już od dłuższego czasu mówi się po cichu o reaktywacji stacji w Szklarskiej Porębie Dolnej. Droga przebiegu między Szklarską Porębą Górną a Piechowicami tak czy siak niebędzie krótka , dodatkowa mijanka na trasie będzie bardzo przydatna ,zwiększy przepustowość linii zwłaszcza w okresach kursowania sezonowych pośpiechów... Likwidacja posteruku w Szklarskiej Porębie Dolnej kilka lat temu była błędem , który dopiero po latach zaczyna się dostrzegać... I niestety wiele takich błędów jest na całej sieci PLK... Jako ciekawostkę dodam że IZ Wałbrzych pewien czas temu miał w planach reaktywację stacji w Szczytnej na linii 309 kosztem 5mln zł ! Powodem tego też była długa droga przebiegu między Polanicą a Dusznikami była nawet specjalna komisja na linii która potem żekomo zdecydowała że pieniądze przeznaczone na ten cel zostaną przeznaczona na naprawę niektórych odcinków szlaku...

Zamknięcie linii Piechowice - Szklarska Poręba

Ponowna instalacja iglic jest oczywiscie blahostka, ale sprawa tkwi w czyms innym - pierwotne plany dot. zawieszenia ruchu nie dochodza do skutku, wrecz przeciwnie, materializuje sie marzenie podroznych i MK - remont. I nagle pojawiaja sie doniesienia na temat wprowadzania nowych pospiechow (chociazby wymieniony przez Przewodniczacego Rady Miasta Szklarska Poreba pociag z/do Bialegostoku), przeslanki dotyczace polaczenia bezposredniego z Boleslawcem itp. Powoli, przyjaciele, z umiarem Uwierze dopiero wtedy, gdy zobacze sluzbowy RJP uwzgledniajacy mijanke na Dolnej. Wszyscy przeciez sobie zdajemy sprawe z sytuacji na kolei.
Zbliza sie termin zlozenia wniosku o dofinansowanie projektu Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poreba - Harrachov, w ciagu kilku miesiecy zobaczymy, jak potocza sie losy tej trasy.

Zamknięcie linii Piechowice - Szklarska Poręba

Pociąg na trasie Piechowice - Szklarska Por.G. jedzie 40-43 minuty.Też mam wrarzenie jakby miał w nie których momentach wypaść z torów. Dzisiaj tj.13,10,08 pociąg os. ,, Szrenica ,, między Piechowicami Dolnymi a Piechowicami doznał 1,5h opóznienia , nie wiem co było przyczyną postoju,wydaje mi się że brak zasilania , po czym ruszył dalej do Szkl.P. , ok.45 minut jechał za nim planowo ,,Kamieńczyk,,
Na stacji JG Sobieszów stał spalinowy z 2 wagonami wydawało mi się że są to wagony do naprawy trakcji ??!!

Byłem także na stacji Szklarska Poręba Dolna , budynek byłej stacji jest w fatalnym stanie. Tor 2 jest rozkręcony, brakuje srub i podkładek , ok.70% podkładów jest w super stanie , poza tym tor 2 jest dalej zelektryfikowan , sądzę że jak najszybciej powinni reaktywować stację i tor 2 , potrzebne są tam mijanki , co zwiększy przepustowość linii.Obecnie na trasie Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górne możliwe są mijanki w Piechowicach , JG Sobieszowie i w JG Zachodniej.

Przy stacji Szklarska Poręba Średnie jeden pracownik PLK Wałbrzych udrażniał przejazd kolejowy z piachu ,ziemi ,kamieni itp. miotłą , a mianowicie kijem ,stroną z miotełką podmiatał sobie , bardzo był wyposarzany w sprzęt

[ Dodano: 14-10-2008, 15:05 ]
zaraz idę zobaczyć co się dzieje na stacji w Piechowicach

[ Dodano: 14-10-2008, 16:45 ]
jakiś debil zerwał rozkład KKZ w Piechwicach żeby mu ręce uschły !!!
a tak poza tym to nic sie dzisiaj na stacji nie działo

[ Dodano: 14-10-2008, 20:31 ]
Wydaje mi się że odwołali remont !!!!!!! Ze stacji Piech.Dolne i Piechowice znikneły rozkłady..........................

Zamknięcie linii Piechowice - Szklarska Poręba

W okolicy Piechowickiego Dworca czuć piękną woń swieżo zakonserwowanych podkładów leżących na rampie , zostały dzisiaj przywiezione . Są także nowe rozkłady Autobusowej Komunikacji Zastępczej ważne od 20.10.08

[ Dodano: 15-10-2008, 18:02 ]
Rozkład jazdy autobusowej komunikacji zastępczej
na linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – Jelenia Góra z pominięciem po. Górzyniec
w dniach 20.10.2008r. – 25.11.2008r.

211 7621 213 6623 Stacje 6620 212 6722 214
10:15 12:53 17:31 21:06 O Jelenia Góra P 7:04 9:51 15:51 18:18
10:26 13:03 17:41 21:16 Jelenia Góra Zachodnia 6:53 9:40 15:40 18:02
10:36 13:13 17:51 21:26 Jelenia Góra Cieplice 6:43 9:30 15:30 17:50
10:40 13:17 17:55 21:30 Jelenia Góra Orle 6:37 9:24 15:24 17:44
10:45 13:22 18:00 21:35 Jelenia Góra Sobieszów 6:33 9:20 15:20 17:40
10:51 13:28 18:06 21:41 Piechowice Dolne 6:28 9:15 15:15 17:34
10:56 13:32 18:12 21:47 Piechowice 6:23 9:10 15:10 17:30
11:06 13:42 18:22 21:58 Szklarska Poręba Dolna 6:13 9:00 15:00 17:16
11:17 13:52 18:33 22:09 Szklarska Poręba Średnia 6:03 8:50 14:50 17:06
11:22 13:58 18:38 22:14 Szklarska Poręba Górna 5:57 8:44 14:44 17:00

Zamknięcie linii Piechowice - Szklarska Poręba

Z tego co przeglądałem rozkład na stronie DB to z Wrocławia do Szklarskiej ma być połączenie które około 1.45 wyjeżdża z stolicy Dolnego Ślaska i koło 6 melduje się w górach.

Co oznacza skrót Rsp?

[ Dodano: 24-11-2008, 20:27 ]
Cytat: 6623 - relacji Wrocław Gł. - Szklarska Poręba Górna (łącznik od poć. nr 7622 "Szczeliniec"") - cały skład (3 B) + EU07, EP07, nocuje i na następny dzień przechodzi na pociąg nr 6620 relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Gł. i dalej na poć. nr 6720/1 "Szczeliniec" do Poznania Gł.

213 - relacji Wrocław Gł. - Szklarska poręba Górna - cały skład (3 B) + EU07, EP07 nocuje i na następny dzień przechodzi na pociąg 212 relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Gł.

Jak dokładnie wyglądają przejścia drużyny trakcyjnej? Np. 213/212, załóżmy, że drużyna zaczyna służbę w Jeleniej Górze o godzinie 17.12, ma przyjazd o godzinie 18.28. To raczej niemożliwe jest żeby konkretnie ta drużyna nocowała w SPG bo po prostu skończą jej się godziny.

A co do służby 6623/6620 to już bardziej gra, bo pociąg jest w SPG 22.08/6.00 w związku z tym drużyna zamyka się w 12 godzinach służby( przy założeniu miejsca zmiany w Jeleniej Górze)
Jeżeli moje rozumowanie jest błędne to z góry przepraszam, ale zawsze zwracałem uwagę jak wyglądają służby i nie zawsze mi się wszystko zgadzało.

50 pociągów do likwidacji w Małopolsce?

Macie w Małopolsce to co my na Dolnym Śląsku przerabialiśmy jeszcze 2-3 lata temu. Wówczas UM miał kolej w wiadomej części ciała, a beton PR Wrocław wyprawiał co chciał. Musieliśmy spaść na samo dno, aby się od niego odbić. Teraz powoli nadrabiamy straty reaktywując kolejne linie.

Prosty przykład: Bolesławiec.

RJ 2004/2005 (największe dno): 14 pociągów na dobę (zero pospiesznych)
RJ 2005/2006: 18 pociągów (zero pospiesznych)
RJ 2006/2007: 20 pociągów (1 pospieszny)
RJ 2007/2008: 25 pociągów (2 pospieszne)
RJ (projekt) 2008/2009: 30 pociągów (5 pospiesznych, 1 expres)

Widać postępy?

W ciągu ostatnich dwóch lat reaktywowano połączenia na liniach:
Węgliniec - Żary
Lwówek Śl. - Zebrzydowa
Legnica - Lubin
Sędzisław - Lubawka

W grudniu br. reaktywacji doczeka się:
Lubin - Rudna Gwizdanów
Legnica - Jerzmanice Zdrój
Wałbrzych - Kłodzko

Przed uwaleniem uratowano linię Jelenia Góra - Szklarska Poręba, na której już zaczął się remont.
UM remontuje przejętą od PKP linię Wrocław - Trzebnica. Samorząd przejął też od PKP linię Szklarska Poręba - Jakuszyce - granica państwa.

Powstała spółka samorządowa Koleje Dolnośląskie, która od grudnia startuje z przewozami obok PKP PR.

Reasumując... jaki samorząd, taka kolej!

Deklaracja Sudecka - pociągiem w Sudety

Sądzę ze tym 3 składem mógłby być osoowy przyspieszony ,,Szklarka,, Bydgoszcz Gł.-Szklarska Poręba Grn/Kudowa Zdr.
?Bydgoszcz Gł. 7.00 Inowrocław 7,40 Moglino 8,04 Gniezno 8,27 Poznań Gł. 9,21/32 Poznań Dębiec 9,39 Koscian 10,08 Leszno 10,28 Rawicz 10,49 żmigród 11,05 Oborniki Śl. 11,21 Wr.Mikoł. 11,39 Wr.Gł. 11,50/12,06 Kąty Wr. 12,29 Żarów 12,54 Jaworzyna Śl. 13,02 Swiebodzice 13,20 Wałbrz.Szczawienko 13,33 Wałbrz.miasto 13,39 Wał.Fabr.13,45 Wałb.Gł. 13,48/14,00 Boguszów G.Wsch 14,06 Bog.Gorce 14,09 Bog.G.Zach 14,15 Sędzisław 14,36 Marciszów 14,49 Ciechanowice 14,55 Janowice W. 15.08 Trzcińsko 15,16 Wojanów 15,22 Jelenia G. 15,29/15,31 JG Zach. 15,36 JG Ciepl.15,41 JG Orle 15,44 JG Sobieszów 15,47 Piechowice Dolne 15,50 Piechowice 15,53 Górzyniec 16,04 Szklarska Poręba Dln. 16,22 Szkl.P.Średnia 16,32 Szkl.Por.Grn. 16,38 Szkl.Por.Grn.18,00 Wrocł,.Gł. 22,30/22,41 Poznań Gł.0,02 Bydgoszcz Gł. 02,23 lub Szkl.Por. G. 5,00 Wr.Gł. 9,32/9,43 Pozn. Gł.12,05 Bydg.Gł. 14,27 , Super było by

Jelenia Góra - Karpacz

Ja zgadzam się z przedmówcą, gdyż "muchobusy" z Jeleniej Góry nie mają najmniejszego sensu, ale szynobus z Wrocławia, czy z Poznania, owszem, ma. Myślę, że nawet na linii, z Wrocławia, do Jeleniej Góry, szynobus rozwinie trochę wyższe prędkości. Tak samo, przyszłość, mają pociągi pospieszne (np 2 wagony od "Sudetów) prowadzone SU42 (cięższy tabor ma rację bytu, bo nieraz widziałem zdjęcia z SM-ką w Karpaczu) Jakoś osobowe z Wrocławia do Kudowej, mogą mieć zmienianego loka w Kłodzku, tak samo z Wrocławia do Gorlitz, mogą mieć zmienianego loka w Węglińcu. Myslę też o, pociągach retro prowadzonych parowozem (Karpacz-Jelenia Góra-Piechowice-Szklarska Poręba-Jakuszyce-Harrahov. Oczywiście te pociągi to marzenia ściętaj głowy, ale nawet takie kiedyś się spełnią.

A co do złego położenia dworca w Karpaczu, to PKP powinno podstawić autobusy, np do świątyni Wang, i np odjazd autobusu z dworca 10 minut po przyjeździe jakiegokolwiek pociągu pasażerskiego, a przyjazd na dworzec 10 minut przed odjazdem pociągu w stronę Jeleniej. Oczywiście autobus oznaczony w HAFASIE jako KKA, i np stacje :

-KARPACZ (stacja kolejowa)
-KARPACZ DOLNY
-KARPACZ ŚREDNI
-KARPACZ GÓRNY
-KARPACZ WANG.

Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń"

Szkoda natomiast, że nie myśli się o reaktywacji połączeń, JG- Marciszów- Kamienna G- Lubawka, albo chociaż o jakichś połączeniach JG- Marciszów, żeby mieszkańcy nie musieli jeździć busami.
To kwestia czasu. Problemem jest brak szynobusów, ale gdy ich flota powiększy się o kilka zamówionych przez UM sztuk to z pewnością reaktywacji doczekają się inne linie w naszym regionie.
W zeszłym roku reaktywowano Węgliniec - Żary, w tym roku Lwówek - Zebrzydowa, za rok na pewno też coś ruszy.
Priorytetem powinny być Sudety i dojazd do Czech. Mamy przejścia kolejowe w Lubawce i w Zawidowie oraz w "worku turoszowskim", które bezwzględnie trzeba wykorzystac, wpuszczając tam również Czechów. Będzie też reaktywowana linia Szklarska Poręba - Harrachov.
W tej chwili Dolny Śląsk nie ma żadnego czynnego przejścia kolejowego z Czechami, Międzylesie - Lichkov jest zawieszone nie wiadomo do kiedy.

Dworzec Jelenia Góra


Przystanek marazm
Bez światła w tunelu dla jeleniogórskiego dworca PKP.

W najbliższych dniach przestanie obowiązywać wakacyjny rozkład jazdy pociągów. Na dworzec główny w Jeleniej Górze wjedzie jeszcze mniej składów niż latem. Nie ma żadnych nadziei na kompleksowy remont dworca.

Miłośnicy kolejnictwa i jazdy pociągiem mogą w tym momencie pozazdrościć Wrocławiowi. Dworzec główny w stolicy Dolnego Śląska już za kilka lat będzie wyglądał jak wzorcowa stacja europejskich metropolii. Wszystko dzięki kompleksowemu remontowi przeprowadzonemu z myślą o Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej Euro 2012.

Koszt prac niebagatelny: na pewno nie mniej niż 100 milionów euro. Pasażerów mają witać wnętrza sterylnie czyste, ze szkła i stali. Modernizacja jednego z największych dworców w Polsce ma rozpocząć się już w przyszłym roku i – bez zamykania stacji dla podróżnych – potrwa trzy lata.

Deszcz pieniędzy ominie zarówno dworzec główny w Jeleniej Górze jak i mniejsze, rozsypujące się stacje. W jakim są stanie, każdy widzi. I choć czynione są starania o ponowne uruchomienie lokalnych połączeń na trasie Jelenia Góra – Szklarska Poręba, szanse na modernizację dworca równają się praktycznie zeru.

Komunikacyjną przyszłość Jeleniej Góry w związku z mistrzostwami Euro 2012 samorządowcy upatrują w dostosowaniu pasa startowego lotniska przy ul. Łomnickiej do lądowania średniej wielkości samolotów pasażerskich.

www.jelonka.com

Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008

Na plus uważam uruchomienie już w święta pociągu ze Szczecina do Szklarskiej Poręby i z powrotem jadący starą trasą Wikinga przez Żary, Węgliniec, Jelenią Górę.
Jak najbardziej na plus, tylko te oznaczenia... Czysty chaos! Co ciekawe, w okresie wakacji pociąg kursuje tylko do Zielonej Góry. Lato, ciepło a ogranicza się dojazd z Dolnego Śląska (prawie) nad morze. Dobrze że chociaż przez cały "sezon" można do Szklarskiej się wybrać...

Połączenia osobowe w ciągu dnia nie najgorsze. Martwi mnie tylko zbyt wczesna pora wyjazdu szynobusa z Węglińca (około 16) do Zielonej Góry(ostani pociąg) przez Żary co w "D" rozkomunikowuje go z popularnym Schmidt'em i zmusza mieszkańców np. Iłowy do wyjazdu z Wrocławia już po godzinie 13.
Dexter ma rację. Poza tym dojazd pokrywa się z "Bobrem", więc tym bardziej niezrozumiała jest tak wczesna godzina odjazdu. Według mnie kurs do odstrzału przy lutowej poprawce. W zamian ten kurs który jest w "C", powinien jeździć codziennie.

Fajnym pomysłem jest również wakacyjne połączenie z Zielonej Góry do Szklarkiej Poręby.
Mam nadzieję że frekwencja w tym sezonowym będzie na tyle duża, że w wakacje zostanie kurs wydłużony do/z Szczecina.

I jeszcze dodam od siebie, że nie podoba mi się próba udupienia "Bobra". Ten pociąg nie ma problemów z frekwencją, a kastruje się go z wagonów i o stację "Żary". Odczuwam pewien niesmak... :/

Pospieszny "Karkonosze"

Co do pociągów Pospisznych to w tym rozkładzie Szklarska została bardzo poszkodowana : Szczecin kursuje tylko 17,01-1,02,09 i pozostaje jedynie ,,Karkonosze" sezon(gdzie zawsze był to pociąg całoroczny do Wrocławia Gł. osobowy , zabrali nam Gdynie(zawsze pociąg całoroczny do Jeleniej G. osobowy , wakacyjny Szczecin , poprostu paranoja Panie sprzątaja w trakcie jazdy na odc.JG-Szkl.P-JG na sucho i na mokro.

[ Dodano: 14-01-2009, 21:30 ]
Są plany uruchomienia mijanki na stacji Szklarska Poręba Dolna , zobaczymy co z tego wyjdzie

Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku

Przewozy Regionalne PKP zamierzają zlikwidować połączenia Jeleniej Góry z Wleniem i Lwówkiem. Choć składów miało być więcej, od połowy grudnia, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy może nie pojechać żaden.Najnowszy rozkładowy „przeciek” ujawnili miłośnicy kolei na jednym z „branżowych” portali internetowych. Że nie są to czcze plotki potwierdza fakt, iż nie sprzedaje się już biletów miesięcznych na wspomnianą trasę.

Odżyła ona 11 miesięcy temu (do Zebrzydowej pociągi nie jeździły od ponad 10 lat) i cieszyła się sporym powodzeniem wśród pasażerów jako jedna z najbardziej malowniczych tras na Dolnym Śląsku. Ma też znaczenie strategiczne. Pociągiem do pracy i szkoły dojeżdża bowiem wielu mieszkańców Wlenia, Lwówka i kilku mniejszych miejscowości. Dla niektórych z nich pociąg nie ma alternatywy.

Dziwi to tym bardziej, że koleje najpierw chciały zwiększyć ilość par pociągów obsługujących wspomniane połączenie. – Kolej sieje zamieszanie wśród pasażerów – pisze do nas zbulwersowany Damian z Piechowic. Z kolei samorządowcy podkreślają, że decydenci PKP często stosują taki manewr, aby wymóc na rządzących zwiększenie dotacji na daną linię. Tak było z połączeniem do Szklarskiej Poręby, które miało zostać zlikwidowane, ale – po ostatecznych pertraktacjach – zostało utrzymane. A nawet znalazły się pieniądze na remont torowiska. Jak będzie w przypadku linii Lwóweckiej? Pokażą najbliższe tygodnie.

jelonka.com , mój art.

2006 10 21 * KGPGG-[G.IZERSKIE - Wysoka Kopa]

Witam

Z powodu problemów komunikacyjnych zostaje przesunięta godzina spotkania w Szklarskiej Porębie z 9:00 na 10:30

Biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw najprawdopodobniej pojedziemy pociągiem do samej Szklarskiej Poręby (choć jazda pociągiem na tak krótkim odcinku zajmuje bardzo duzo czasu i jest nie lada wyczynem)

przyjazd ................. odjazd
3:56 Opole Główne 3:58
5:03 Wrocław 5:30
7:05 Wałbrzych Miasto 7:06
7:21 Wałbrzych Gł. 7:22
8:55 Jelenia Góra 9:15
10:08 Szklarska Poręba Dolna 10:08
10:19 Szklarska Poręba Śr. 10:19
10:25 Szklarska Poręba Górna

jazda tym pociągiem pozwoli nam się spotkac już w pociągu

pozdrawiam i do zobaczenia
kasia

Wrocław & Dolny ¦l±sk Project

Mój szanowny kumpel Sputnik sie wysypał i stwierdził, że trasy z Wrocławia do Zielonej Góry nie będzie, ale ja podejme sie wyzwania i spróbuje odtworzyć sieć kolejową na dolnym śląsku. O to plan działania na najbliższy czas:

1. Węzeł Wrocławski - towarowy
- osobowy

2. Trasa Wrocław Główny - Jelenia Góra z przedłużeniem do Karpacza i Szklarskiej Poręby

.....::: UWAGA :::....

Stwożenie tego dzieła będzie wymagało wiele wysiłku także jeśli ktos moze przesłać mi na maila układy torów stacji na dolnym śląsku, zdjecia stacji to będę zobowiązany

...::: Pozdrawiam :::...

[Ankieta] Co wolisz szynobusy czy składy tradycyjne?

Cytat:Z góry dziękuję
MASZYNISTA



Żaden tam z ciebie maszynista. Nie masz pojęcia o eksploatacji taboru. Co ztego że wiesz ile jest zapadek ale pewnie nie wiesz do czego one służą.
Tak się składa że to przez klasyczne składy doszło do zamknięcia wielu linii i szykują się kolejne. Cięzki tabor niestety mocno niszczy torowisko.Tak jak pisał kolega Holger, na Dolnym Sląsku jest strasznie zaniedbana infrastruktura - szlakowe 30, 20 km/h. Np górski odcinek Piechowice-Szklarska Poręba gdzie przez ponad 30 min jedzie się na oporach. I jak to wpływa na tabor??
To samo się tyczy składów typu ET22+Bh+Bh lub ET22+Bh (takie składy to w Jeleniej normalka) gdzie zmiana układu silników na szeregowo-równoległy sprawia że przy tak małym obciążeniu dostają po d..pie a całym składem szarpie.

Więc.. te szynobusy, mimo iż ich wygląd tez mi sie nie specjalnie podoba, są teraz jedynym ratunkiem.

A że słychać o częstych awariach.. no nie dziwmy się, jeżeli w danej serii jest tylko kilka sztuk a nie kilkaset jak lokomotyw i gdy dany PR ma tylko 1 sztukę na stanie to co jest w stanie zrobić?? Gdyby było ich dużo to wprzypadku awarii mamy natychmiastową podmianę na inny szynobus np ten ktory miał w tym dniu PK lub "wolne". Ale pan Maszynista widocznie o tym nie wie.

Kraina tysiąca i jeden "Sz"-ów - różne z Dolnego Śląska

Stan ten trwa od kilku lat, a

Cytat:decyzja o zamknięciu Szlarskiej Poręby Dolnej była najwidoczniej głęboko
przemyślana przez Centralę. To na pewno pomaga w układaniu dobrych rozkładów
na linii, już nie mówiąc o unikaniu przenoszenia spóźnień na kolejne
pociągi. Miałbym ochotę zabić decydenta.



  Zabic moze nie, ale odizolowac od kolei na 1500 km ;) Aha: przymusowy remont
infrastruktury na Sz. P. Dolnej z wlasnej kieszeni...

Cytat: Â   Wystarczyłoby, żeby zamiast Cieplic (które też były stacją, a które
obecnie są rozebrane i tylko nastawnia południowa posiada obsadę w postaci
dróżnika) zamknąć Zachodnią, a zamiast Szklarskiej Dolnej zamknąć Sobieszów.



Sobieszów mial byc zamkniety zamiast Cieplic, ale zawazyl stan SRK w Cieplicach.
A jesli chodzi o Zachodnia to, chociaz dokladnie sie nie orientuje w ukladzie
torowym, chyba by sie nie wyjechalo na Zgorzelec po zamknieciu?

Cytat:

PS. Szklarska Dolna nie ma już urządzeń SRK, przynajmniej na zewnątrz
wszystko, włącznie z napędami rozjazdów posciągane. Dobrze, że toru
dodatkowego nie rozebrali.



  Chlip, chlip ;(. A jaki jest stan budynku?

Cytat:

Zaciekawiło mnie też to, czemu w czasach gdy do Szklarskiej zjeżdżało tuzin
pociągów z kraju i nie miano gdzie przechowywać wagonów, które czasami
musiały wrócić do JG, czy Szkl. Dolnej nie wydłużono trakcji i nnie zrobiono
przechowali wagonów w Szklarskiej Por. Huta, która jednak o wiele bliżej, a
i ze 2-3 tory dodatkowe posiadała...



 Moze wtedy decydowal o linii do Szklarskiej ten sam gosc, co kazal zamknac Sz.
P. Dolna...

[cyt][DlnŚl][RJ 2005] Zapaść kolei...

Cytat:Co do porównania, to czemu p. Piech sięga do Saksonii ? Ja rozumiem, że to
może być model do którego DZPR dąży, ale w tym wypadku jest to wciskanie
dziennikarzynie czegoś co nie za bardzo może sprawdzić, o czym niewiele
wie, a i czytelnicy w 99% niezroientowani w temacie. Żaden z tych
czytelników, ani dziennikarzyna nie podałby nawet Saksonii jako tego wzrou
do którego należałoby dążyć. Za to pasażer może już zapytać, dlaczego
pociągi w opolskim są lepiej oznaczone, dlaczego na tych liniach z których
DZPR się wycofuje sąsiedzi wprowadzą całkiem niezły jak na PL rozkład
(Kamieniec - Kędzierzyn, Krotoszyn - Jarocin - Gniezno). Może tutaj na
początek szukać porównań...?



Jako mieszkaniec Dolnego Śląska również pozwolę sobie zabrać głos w tej
dyskusji. W pełni się zgadzam z Michałem Marcinowiczem. DZPR już od kilku lat
konsekwentnie niszczy kolej na Dolnym Śląsku. Najpierw ograniczanie oferty
poprez wprowadzanie 12 godzinnego taktu (czli 2 pary) na takich trasach jak
Kłodzko-Stronie, Lubawka-Sędzisław, JG-Lwówek,a później zawieszanie przewozów
i wprowadzanie KKA. Od nowego rokzładu mocno zdegradują Szklarską Porębe i
trasę JG-Węgliniec, więc za 2 lata piech pewnie powie, że i tam trzeba będzie
zawiesić przewozy. Kolejnym dowodem na działalnośc sabotażową DZPR jest RJ
szynobusów. Dlaczego relacje są dzielone w Jaworzynie Śląskiej?
Nie mogłyby wszytskie pociągi kursować w rel. Kamieniec-Legnica?
Taka oferta byłaby napewno dużo atrakcyjniesza dla mieszkańców Świdnicy czy
Dzierżoniowa, a oba SA109 mogłyby przycznić się do uratowania dolnośląskiego
fragmentu Magistrali Podsudeckiej.
Druga sprawa to porównanie do Saksoni. Tam pociągi jeżdżą co godzinę,a na Doln.
Sląsku to nawet z Wrocławia do Wch-a czy Legnicy nie ma co godzinę pociągu,
więc takie porównanie ośmiesza tylko Piecha.
pzdr

Krzysiek K.

Jak to było na Dolnym Śląsku...

W dniu wczorajszym wyjechałem do Jeleniej Góry, w celu zaliczenia dwóch
linii kolejowych do Szklarskiej Poręby i Lwówka Śląskiego. Co tu dużo
mówić, linie nalężą do ciekawych :-) Do Szklarskiej Poręby Górnej
frekwencja w MPE "Szklarka" prowadzonym przez EU07-221 raczej licha,
jechało ~20 osób w składzie 5 wagonowym (4*B+A). Linia do Piechowic jak
każda inna, dopiero za Piechowicami zaczyna sie robic prawdziwie górska.
Szkoda że dosyć szybko dojeżdżamy do SPG. Tam czeka na mnie powrotny 2236
na czele z EU07-240 w składzie 3*B, ludzi znowu niewiele, frekwencję
podciaga w górę jedynie jakaś grupa dzieci, zajmujaca 3 przedziały.. Podróż
powrotna mija niestety dosyć szybko :-(. Niestety ni wiem dlaczego w obu
tych pociagach nie ma zwyczaju zapalania świateł w składzie podczas
przejeżdżania przez tunel...

Kolejnym etap podrózy - do Lwówka Śląskiego miałem okazję pokonać autobusem
szynowym SA102-001 co należało raczej do wątpliwych przyjemności...
W środku głośno, siedzenia plastikowe jak w kiblu, zresztą wyglada on na
jakiś taki wyeksloatowany, chociaż rok produkcji - 1993...
Wspaniały most nad Bobrem przed przystankiem Pilchowice Zapora :-))))
Smutny widok sprawia stacja Lwówek Śląski...

Na drugi dzien powrót.

wracałem do Wrocławia "Sudetami" z EU07-079 na czele. Ludzi nie najmniej.
Jednak, aby urozmaicić sobie podróż postanowiłem wysiąść w Wałbrzychu
Głównym i przesiąść się na P 251 (ET22-897) Praha Hln - Wrocław Główny. Ten
niestety był nieco spóźniony. w Jaworzynie zmiana drużyny konduktorskiej i
małe zamieszani - nowy kierpoć pyta sie byłej kierpociówny co tam mamy.
Wsiada razem z dwoma konduktorami i ida na koniec pierwszego wagonu i
próbóbują usunąć z pociągu cygankę z cyganem (niestety nie wiem za co ?) -
po chwili się to udaje i zostają na peronie, a pociąg z nieco zwiększonym
spóźnieniem jedzie dalej. Jako, że we Wrocławiu miałem się przesiąść na
6434 a mogłem nie zdążyć zgłosiłem to kierpociowi, a ten bez problemów to
zgłosił (zrezsta słyszałem - "Prosze powiadomić Wrocław, aby przytrzymali
Gliwice"). Jednak Dyżurny we Wrocławiu nie był łaskaw przytrzymać pociągu
te kilka minut, bo nasz pociąg wjechał o 14:27 , a 6434 ojeżdża o 14:25.
Ostatecznie zaczekałem na Światowida i nim wróciłem...

I to byłby koniec.
Krótko mówiąć - było ekstra :-)))))))

pozdrawiam
Michał Mraczek
Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych

Koleje Dolnośląskie

Mam prośbę : czy komuś znane są książki na temat historii i teraźniejszości
kolei na Dolnym Śląsku, szczególnie linii Wrocław-Jelenia Góra-Szklarska
Poręba. Uprzejmie proszę o podanie autora i tytułu.

I jeszcze kilka tendencyjnych spostrzeżeń z podróży kolejami CD :
Na drugorzędnej linii Jindrichowice-Frydlant jeżdżą autobusy szynowe (jeden
wagon motorowy dwuosiowy). Kursy w obie strony średnio co trzy godziny. Od 7

Mesto p. Smrkem-Frydlant 24 K. W środku autobusu jest IDEALNIE czysto,np.
wszystkie metalowe elementy obok siedzeń takie jak: poręcze, stolik, górne i
dolne ramy okienne można spokojnie dotykać bez żadnej obawy (szczególnie te
ramy okienne mnie zaskoczyły-może jestem zbyt przyzwyczajony do standardu
PKP). Podczas jazdy taki obrazek: do wagonu wchodzi kobieta z wózkiem dla
niemowlaka, z wagonu wychodzi konduktor i pomaga jej wnieść wózek do środka.
Na stacji Nove Mesto p. Smrkem nie rozumieliśmy opisu znaku graficznego,
kasjer i jednocześnie zawiadowca tej niewielkiej stacji widząc to podszedł i
wyjaśnił jego znaczenie (ponieważ nie było bezpośredniego wyjścia z kas do
środka budynku, musiał obejść go dookoła). We Frydlant bardzo dobre
skomunikowanie do Liberca, do którego jeździ taki skład: jeden czteroosiowy
wagon motorowy i dwa czteroosiowe doczepne. Wszystkie stacje po drodze
czyste, i to co mnie najbardziej zaskoczyło: nawet na najmniejszym
przystanku są przyczepione np. do wiaty tabliczki pokazujące kierunek jazdy,
ciekawe jak długo uchowałyby się u nas.
Na koniec zgłaszam wniosek formalny: (choć na pewno to już truizm) może by
tak kogoś wysłać
z PKP do Czech żeby sobie pooglądał, kto wie może się coś wtedy na naszych
kolejach zmieni ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Najciekawsza linia PKP - wybory

Cytat:
Z pamieci moge wymiecic niektore sudeckie



Suma (14) by sie zgadzala, ale:1) pomiedzy Jelenia Gora a Lwowkiem sa 3
tunele,

2) na linii Klodzko - Kudowa sa 2 tunele (a nie 3)

Mozemy dyskutowac, czy osobno traktowac 2 podwojne tunele na linii
Klodzko - Walbrzych (pod Malym Kozlem i pod Sajdakiem (pomiedzy Gluszyca
a Jedlina)...

Najdluzszy z naszych tuneli sudeckich jest tunel pod Malym Kozlem  w
torze nr 1: 1601 m. Tunel w torze nr 2 nie jest od wielu lat uzywany.
Jest on starszy, gdyz powstal w czasie budowy linii, w odroznieniu od
obecnie uzywanego (zbudowany okolo 1910 roku). Jego dlugosc wynosi 1560
m.
Tunel pod Swierkowa Kopa (kolo Swierkow) ma dlugosc 1171 m (wedlug
innych zrodel 1168 m).

Cytat:- pomiedzy Gorzyncem a Szklarska Poreba Dolna
- bodajze 2 na linii Jelenia Gora - Lwowek Slaski
- pomiedzy Wojanowem a Trzcinskiem
- pod przel. Kowarska
- kolo Unislawia Slaskiego
- kolo Walbrzycha Glownego (na linii do Klodzka)
- Jedlina Zdroj
- Bartnica (albo inna stacja na linii Walbrzych - Klodzko)
- Kulin Klodzki i 2 inne na linii Klodzko - Kudowa Zdroj



Jak powiedzialem sa tylko dwa - dluzszy z nich (ten kolo Kulina) ma
okolo 500 m.

Cytat:- Bardo
- Dlugopole Zdroj
Razem wychodzi 14, czyli chyba cos pokrecilem. A moze 15-ty to ten,
ktory
rozebrano (kolo Boguszowa-Gorcow)? Ech, dawno nie jezdzilo sie
pociagiem w
gory...



Do tych 14-tu dodajmy pozostale:- Rydultowy
- Bielsko-Biala
- Tunel (podwojny)
- Kamionka Wielka
- Zegiestow
- LupkowI dla porzadku dodalbym tunele w Warszawie i Toruniu

Trudno mi zakwalifikowac Uherce (pomiedzy Zagorzem a Ustrzykami Dln.). W
rozkladzie jazdy jest przystanek Uherce Tunel, ale nie przypominam
sobie, ze byl to tunel. Ot - taki wiekszy wiadukt nad torem. Ale
poniewaz jechalem tamtedy w 1987 roku (z Przemysla via Chyrow), wiec
moge juz dokladnie nie pamietac. Komorki mozgowe z wiekiem zanikaja...

No i oczywiscie tunel waskotorowy (Przeworsk - Dynow).

A wiec liczac kazdy tunel podwojny jako jeden i uwzgledniajac Warszawe i
Torun mamy w Polsce 23 tunele. Nie liczylem Uherc (Uhercow ?).

Czy ktos z Was moze pamieta, czy jest cos w Uhercach. Bo jezeli jest -
to znaczy, ze sa 24 tunele...

Czesc

A M

magistrala weglowa

Cytat:
| Cos mi mowi, ze dlugo sie nia nie nacieszysz. :P
| Doszly mnie wiesci, ze caly ruch z magistrali weglowej ma byc skierowany przez
| Piotrkow tryb., Lodz Kal., Kutno, Torun i od Bydgoszczy jak dawniej. :) Jako
| Torunianin ciesze sie niezmiernie. Pozdr.

| Ale osobowy, a nie towarowy.

Z tym "całym" osobowym też bym nie przesadzał.



Masz racje.

Cytat:Ponoć nawet jakiś NEx ma się pojawić...



W Karsznicach nawet technicznie NEx sie nie pojawi. Hadnlowo siec NEx bedzie
docierac do nastepujacych miast:

Aleksandrów Kuj., Augustów, Białogard, Białystok, Bielsko Biała, Bydgoszcz Gł.,
Bydgoszcz Leśna, Bytom, Ciechanów, Chabówka, Czarna Białostocka, Czechowice
Dziedzice, Czerwonka, Częstochowa,  Duszniki Zdrój, Działdowo, Ełk, Gdańsk
Główny,Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdynia Gł., Goleniów, Gorlice Zagórzany,
Grajewo, Iława, Jasło, Jaworzno Szczakowa, Jaworzyna Śląska, Jędrzejów, Jelenia Góra
, Kamieniec Ząbkowicki, Katowice, Kielce, Kłodzko Gł., Kłodzko Miasto, Kołobrzeg,
Koniecpol, Koszalin, Kościan, Kozłów, Kraków Gł., Kraków Pł., Krosno, Krosno Miasto,
Krynica, Krzyż, Kudowa Zdrój , Kutno,, Laskowice Pom., Leszno, Lewin Kłodzki, Łódz
Kaliska, Malbork, Marciszów, Miechów, Międzyzdroje, Mikołajki, Mońki, Mrągowo,
Muszyna, Mysłowice, Nałęczów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Olsztyn Gł., Osowiec,
Piechowice, Piwniczna Zdrój, Polanica Zdrój, Poznań Gł., Pszczyna, Radom, Rawicz,
Rytro, Rzeszów, Sanok, Sędziszów, Skarżysko Kam., Skawina, Sławno, Słupsk, Sokółka,
Sopot, Sosnowiec, Stargard Szcz., Stary Sącz, Stróże, Strzelin, Sucha Beskidzka,
Suwałki, Szamotuły, Szczecin Dąbie, Szczecin Gł.,Szklarska Poręba Dolna, Szklarska
Poręba Górna, Szklarska Poręba Średnia, Świnoujście, Tarnowskie Góry, Tczew, Toruń
Gł., Trzebinia, Tychy, Ustka, Wałbrzych Główny,Wałbrzych Miasto, Warszawa Centr.,
Warszawa Wsch., Włoszczowa, Zawiercie, Ziębice, Żegiestów Zdrój

Przez Zdunska Wole (ale nie Karsznice) bedzie przejezdzal NEx 56700/16701 Gdynia
Gl./Warszawa Wsch. - Lodz Kaliska - Wroclaw Gl. - Jelenia Góra/Szklarska Poręba
Górna/Kudowa Zdrój, bez postojow handlowych od Lodzi do Wroclawia.

Pozdrowienia
Grzesiek

Szklarska Poręba - Korenov

Cytat:Witam...uczestnikow..
 Â  nazwy miejscowosci na trasie Jelenia Gora -Szklarska ..i..
 Â  -----------------------------------------------------------

 Â km   nazwa 1939            nazaw 1946            nazwa 2002
 Â 0.00 Hirschberg            Jelenia Gora          Jelenia Gora
 Â 5.00 Hirschberg West       Jelenia Gora Zach     Jelenia Gora Zach
 Â 9.00 Bad Warumbrun         Cieplice              Jelenia Gora Cieplice
 11.00 ---------------       ----------------      Jelenia gora Orle
 13.00 Hermsdorf (Kynast)    Jerzmanice            Jelenia Gora Sobieszow
 15.00 Nieder-Petersdorf     Piechowice Dolne p.o  Piechowice Dolne
 17.00 Petersdoff            Piechowice            Piechowice
 21.00 ----------------      Gorzyck p.o           Gorzyniec
 26.00 Nieder-Schreiberhau   Pisarzewiec Dolny     Szklarska Poreba Dolna
 29.00 Mittel-  -''-         Pisarzewiec Sredni    Szklarska Poreba Srednia
 32.00 Ober-   -''-          Pisarzewiec Gorny     Szklarska Poreba Gorna
 34.00 Josepbinenhutte       Jozwin                ?????



??? - to Szklarska Poręba Huta
Cytat: 41.00 Jakobsthal            Jakuszyce             ?????
??? - to Jakuszyce
 48.00 Strickerhauser        Tkacze                ?????
Harrachov
 52.00 Polaun                ???????               ?????



Horni Polubny - obecnie Korenov

Cytat:

 Â    w 1962 na 6.00 km. byl stacja (przystanek) Celwiskoza..
 Â  od jakiego miejsca sa liczone odleglosci bo stacja
 Â  Szklarska Poreba Gorna jest na  28.4- 28.9 km.



Wszystko się zgadza, bo współczesna kilometracja rozpoczyna się na b.
posterunku odstępowym Dębowa Góra, gdzie linia do Szklarskiej odgałęziała się
od linii Wrocław - Zgprzelec - Gr. Państwa. Obecnie posterunku nie ma, a jeden
tor stanowi początek linii do Szklarskiej (z niezmienioną kilometracją).

Cytat: ============



Pzdr
MO Bg

Jelenia G. -Pisarzewiec - Tkacze

Wypadaloby jednak odpowiedziec nazadane pytanie.

Szlak powstal w 1902 roku, w 1923 zostal zelektryfikowany. Po wojnie stacja
w
Jakuszycach nazywala sie Orle. Nastepnie pociag jechal dalej i mimo
kilkakrotnego przekroczenia granicy wjezdzal na polska stacje Tkacze. W roku
1962 (za Andrzejem Scheerem) nastapila regulacja granic i stacja Tkacze
znalazla sie po stronie czeskiej. Obecnie nazywa sie Harrachov. Ponowna
elektryfikacja odcinka do Szklarskiej Poreby nastapila w latach
osiemdziesiatych (1987). Fajne teraz wyglada stacja w Cieplicach. Wielkie
bramki sa nad wszystkimi torami, a wisi na nich jeden drut. W czerwcu 1992
roku
uzupelniono brakujace odcinki torow w rejonie Jakuszyc.

W 1991 roku powstalo w Jeleniej Gorze "Towarzystwo Kolei Izerskiej". Stara
sie ono o przywrocenie ruchu na trasie Jelenia Gora - Liberec przez
Jakuszyce.
Na przeszkodzie stoi PKP. O ile wiem z tego miedzy innymi wzgledu ceske
Drachy
przestaly jezdzic na odcinku Tynvald - Harrachov. (na podstawie pisma
czekiego
karkonosze) Bylo to chyba w 1997 roku. Stacja w Harrachovie jest dosc daleko
od
miasta i wiekszosc ludzi dojezdza tam autobusami. Byc moze czeska Kolej
Izerska
z Liberca jezdzi teraz do Harrachova. Ta wlasnie kolej jest najbardziej
zainteresowana jezdzeniem do Jeleniej Gory. Gdy w 1992 roku odbyly sie jazdy
probne, polski pociag byl prawie pusty, a czeski przepelniony.

W zwiazku z tym, ze dysponujesz takim starym rozkladem jazdy mam prosbe o
pomoc. Na mojej stronie (adres nizej) chce podac przykladowe czasy jazdy
pociagow na wszystkich liniach Dolnego Slaska. Niestety niektore z nich juz
bardzo dawno sa nieczynne. Przede wszystkim potrzebuje inforamcje na temat
linii do Jakuszyc, Okrzeszyna, Walimia (razem z dawnymi numerami rozkladow
jazdy). A moze moglbys umiescic na stronie PKP jakis odnosnik do mojej
strony?

Grzegorz
------------

http://www.free.com.pl/sp6vgs/ - koleje Dolnego Slaska

Cytat:
Tak sobie wczoraj przegladalem cegielke 1946r.
i zauwazylem taka linie oczywiscie po obecnemu ta linia to
Jelenia G. - Szklarska Poreba - Harachov

Mam takie pytanie od kiedy Tkacze sa zagraniczne :)))
i czy to wlasnie z tego powodu zawieszono ruch na tej lini bo powstala
granica.



Jak PKP traktuje swoich pasazerow...


Cytat:Zycze tym sukin.... Z PKP zeby wreszcie wszyscy wyladowali na bruku tam,
gdzie ich miejsce od dawna i zeby wreszcie powstala normalna kolej, gdzie
klient sie choc troche liczy...



Ja tez z utesknieniem czekam na moment az wreszcie zdechna i na trasach
gdzie panuje monopol PKP z wagonami dla niepalacych czy to odnowionymi
czy starymi ale zawsze przesiaknietymi dymem tytoniu niczym mordowania
z PRl-u pojawi sie w miare normalna
komunikacja autobusowa lub prywatne busy. Na Dolnym Slasku w temacie
dojazdow
w Sudety koniec PKP jest juz bliski. Czekam az wreszcie zamkna trasy
Klodzko - Kudowa,
Klodzko - Walbrzych, Jelenia Góra - Szklarska Poreba. Wtedy jest
szansa na bardziej normalny dojazd w Kotline Klodzka z duza liczba
kursow PKS-u i pewnie pojawi sie jakis prywatny bus.
Juz w tej chwili do Klodzka czy do JeleniejGory jezdza praktycznie
pospiechy do Jeleniej ze srednia predkowscia mniejsza niz 40 km/h.
A sentymenty mozna miec do tych lini ale co z tego, pare let temu
chcial na trase Kamienna Gora - Lubawka wejsc czeski przewoznik. Nawet
mial plany uruchomienia polaczenia do Kralovca a wiedz plany stworzenia
miedzynarodowej lini. Czeski przewoznik zjawil sie na wiesc o tym, że
PKP zamyka linie. I co wyszlo jedno wielkie gó.no, nie damy lini
Czechom.
Jeszcze troche pojezdzilo sobie PKP a potem jak konkurencja zniknela to
linie normalnie
sobie zamkneli. Zaraz rozbiora tory...
Niech szybko zamkna wszystko i niech ktos prywatny zacznie wozic po
tych torach
ludzi od teraz - to jedyny ratunek!
Ale tak nie bedzie, za chwile rzad Polski wynegocjuje dluzszy okres
przejsciowy na wprowadzenie konkurencji na tory, a PKP bedzie dalej
uprawiac polityke powolnego upadku.
Ile przy tym nerwow straca pasazerowie? tego nikt nie wie, szkoda
normalnych ludzi.

pozdrawiam
Tomek